Business
Sfat Pentru Afaceri: NU Tratați Oamenii Ca Date
În calitate de antreprenor, dacă doriți să vă conectați cu oameni, nu vă puteți baza doar pe date. Trebuie să construiți niște conexiuni cu adevărat umane, spune Eric Solomon, care obișnuia să lucreze în domeniul marketingului pe Youtube, Spotify, Google și Instagram. Deși nu știa la acel moment, totuși, s-a alăturat ultimei sale sesiuni de calibrare a performanței, la sfârșitul anului 2018.
Pe atunci, el era director general la Instagram și obișnuia să facă aceste sesiuni des. Aceste sesiuni sunt destinate managerilor superiori, unde discută despre performanța membrilor echipei lor, aplicând standarde organizaționale comune la toate nivelurile postului.
Istoria Utilizării Datelor
În plus, Eric a fost condus de date; era un devotat. Datele au fost cel mai bun mod de a ajunge la clienți și, în mod firesc, cel mai bun mod de a gestiona și angajații. Cu toate acestea, ceva a început să crape în timpul uneia dintre acele sesiuni de calibrare a performanței. El a început să creadă că oamenii erau tratați ca date și nu ființe umane.
De asemenea, în 2011, când Eric Solomon s-a alăturat Youtube-ului, a văzut că brusc datele deveniseră moneda principală a Americii corporative. Subiecte precum testarea A/B, inteligența artificială, luarea deciziilor raționale versus emoționale au devenit principala limbă de afaceri. În același timp, toată lumea a început să vorbească mai entuziasmați despre adoptarea abordărilor bazate pe date pentru toate. Eric a văzut că mai mulți lideri din diferite industrii au început să solicite mai multe date pentru a informa și, în multe cazuri, pentru a orienta deciziile critice de afaceri.
De exemplu, domeniul marketingului a îmbrățișat această mentalitate cantitativă. Acest lucru se datorează corectării epocii publicității Don Draper. În acea epocă, ideile mari și transformatoare au fost uitate cu ușurință. Există, de asemenea, un pic de logică aici, deoarece industria de marketing s-a bazat pe capriciile câtorva. Totuși, astăzi, există o capacitate tehnică de a înțelege interesele multora. La rândul său, această capacitate a permis specialiștilor în marketing să urmărească și să calibreze cu exactitate modul în care reacționează oamenii la diferite mesaje, ceea ce reprezintă un interes perfect rezonabil pentru orice afacere. După ce această capacitate a fost democratizată, Facebook și Google, împreună cu alte platforme tehnologice, au facilitat orientarea către orice afacere a oricărei companii.
Industria Marketingului
Aceste platforme digitale de publicitate au schimbat rapid modul de marketing, care nu mai era vorba de stabilirea unei legături umane cu oamenii. Astăzi, este vorba despre crearea unui cadru de personalizare care să îndeplinească atribuirea. Acesta este procesul care oferă o comunicare foarte relevantă și valoroasă cu clienții. Și apoi, este vorba despre înțelegerea în detaliu a impactului și a rezultatului acestui efort în timp ce căutați noi perspective. Cel mai bun exemplu dat într-un astfel de caz este că oamenii se gândesc la ceva ce își doresc, cum ar fi o pereche de pantaloni, apoi pe baza datelor, acea persoană primește pe rețelele sociale multe rezultate cu acea pereche de pantaloni până când o obține. Acest lucru are ca rezultat date care generează rezultate semnificative statistic.
Tratează Oamenii ca Ființe Umane
Viața corporativă poate fi tentată în separarea emoțiilor umane de practica în afaceri. În plus, în 2019, pentru prima dată, Eric a văzut directori care au vorbit despre investițiile în bunăstarea clienților și angajaților, mai degrabă decât să se concentreze exclusiv pe date. Cu toate acestea, în industria de marketing, realitatea este că specialiștii în marketing au înțeles de multă vreme necesitatea de a construi și de a promova conexiuni semnificative, ceea ce ajută la definirea celor mai mari branduri din lume. Dar, deoarece tehnologia, datele și valorile s-au mutat în prim-planul discursului corporativ, contextul s-a schimbat.
Dar cum pot face afacerea munca vitală? În primul rând, trebuie să înțeleagă că există ființe umane vii. Același lucru se poate aplica brandurilor, deoarece atunci când oamenii interacționează cu un brand, ei experimentează sentimente. Este similar cu modul în care interacționează mai întâi cu alte persoane. La început, persoana va ști doar că brandul există, îl vede și poate chiar îl va încerca într-un fel sau altul și își va forma o părere despre asta. Și atât, la fel ca întâlnirea cu o persoană nouă la o petrecere. În plus, în timp, această relație se poate dezvolta. Oamenii pot atribui semnificații mai aprofundate unor mărci sau se vor gândi la ele într-un fel. Din acest moment, se dezvoltă o relație de afaceri.
Lucrurile devin interesante pe măsură ce se mișcă mai sus în arc. Aici oamenii încorporează în viața lor de zi cu zi o marcă sau un produs. Aici modelul le modelează și face parte din viața lor. De asemenea, foarte puține companii pot duce relația dincolo de asta, într-un loc în care sunt indispensabile. Companiile care aleg să fie remarcabile, sunt cele care găsesc modalități de a muta oamenii pe arc. Pentru a realiza acest lucru, companiile trebuie să se gândească la ceea ce îi determină pe oameni ca oameni, nu doar la ceea ce îi motivează ca grupuri.
Brandul de Afaceri
La fel ca în tehnologia în care sistemele de operare acceptă funcții esențiale care permit îndeplinirea unor sarcini mai complexe, la fel și afacerea are un sistem de operare de bază. Sistemul de operare al companiei este esența mărcii, ideea centrală. Ideea centrală a unei companii este ceea ce înseamnă o companie. De exemplu, credința centrală a Nike este „dacă ai un corp, ești un atlet”. Aceasta este inima cine este Nike. Având în vedere această idee, Nike poate construi un sistem de operare holistic care include detalii despre motivul pentru care există compania, ce încearcă să realizeze, valoarea distinctă pe care o oferă clienților săi. Acestea sunt unul dintre cele mai bune ingrediente care fac oamenii unici ca indivizi și sunt esențiale pentru construirea de companii care să însemne mai mult pentru oameni decât lucrurile pe care le fac.
Marca Nike nu este singura companie care depășește liga pentru oameni. Chiar și în industria jocurilor, există companii precum Corsair care oferă clienților lor garanție pe viață pentru produsele lor. De obicei, piața lor țintă este jocurile pe computer și jucătorii. Și atunci când unul dintre ei are un mouse sau o cască rupte, chiar dacă garanția de 2 ani a dispărut, ei pot contacta în continuare Corsair și pot obține un nou echipament care să îl înlocuiască pe cel rupt.
Chiar și în industria iGaming, oameni precum Duncan Pollock de la DR Gaming Technology spun că crearea unei relații solide cu oamenii va ajuta la construirea unui viitor solid. Duncan adaugă, de asemenea, că la sfârșitul anilor ’90, când am intrat în noul mileniu, multe companii au investit în sisteme de informații care se ocupau de activitatea și obiceiurile clienților. Aceasta a fost o încercare de a construi relații și de a conduce loialitatea. Dar multe dintre aceste strategii au eșuat, deoarece multe companii au fost afectate de DRIP (date bogate, dar informație slabă).
Valoarea relațiilor cu clienții ar trebui să fie specială și ar trebui să fie întotdeauna angajată și tratată ca indivizi. Nu este un subiect care ar trebui explicat. De aceea, relația corectă cu oamenii trebuie să dureze o viață și poate chiar mai mult. Chiar și Airbnb încurajează gazdele și oaspeții să formeze relații autentice. În mod individual, fiecare gest, chiar dacă mic, se va adăuga la o comunitate care pune accentul pe relații. În sectorul jocurilor de noroc, poate fi greu să urmezi relația AirBnB, cu toate acestea, operatorii de cazinouri trebuie să-și pună jucătorii pe primul loc, oferind „lucrurile mici”. Lucruri precum cunoașterea numelui lor, cunoașterea jocului lor preferat, băuturii preferate și multe altele.
Cu toate acestea, această credință nu poate fi stabilită fără o bună conducere. Eric consideră că sentimentul se aplică cel mai bine la modul în care un talent uman poate fi alimentat la locul de muncă și în viața de zi cu zi, dincolo de metodele tradiționale de evaluare. Oamenii trebuie să înțeleagă de ce te ridici din pat dimineața; au nevoie să vadă viziunea și pasiunea. Dacă nu există, atunci nu va fi nimeni care să-l împărtășească. Și cel mai important ca lider este să îmbrățișați smerenia. Umilința înseamnă să fim curioși de oameni, să fim deschiși la ceea ce oferă, să ne dăm seama că toți avem multe de învățat și ce ne face să bifăm. În calitate de lider, puteți face un drum lung permițând oamenilor să nu se trateze reciproc și să adauge în mod adecvat nu puncte de date, ci ca ființe umane.