Conecteaza-te cu noi

Tehnologie

Tehnologia RTX

Publicat

pe

Tehnologia RTX | Zicala.ro

Ce este tehnologia RTX, cum funcționează și cum ar putea influența dezvoltarea jocurilor video? Vă amintiți când ați avut prima dată ocazia de a rula un joc pe PC cu un accelerator 3D? Diferențele dintre versiunea software redată, „2D”, dacă vreți, ale unui titlu precum Quake-ul clasic și același joc jucat cu un accelerator 3D precum vechiul 3dfx Voodoo au fost uriașe, de la cer la pământ, poate chiar mai mari decât atunci când a fost de la afișaje monocrome (CGA) la afișaje color (EGA și, mai târziu, VGA).

Sfârșitul anilor 1990 a marcat o nouă etapă în evoluția graficelor în timp real folosind un PC, NVIDIA lansând GeForce 256, prima unitate de procesare grafică (GPU) din lume, un cip capabil să efectueze operațiuni T&L (transformare și iluminare), accelerate de hardware-ul în sine, ridicând sarcini solicitante de pe „umerii” procesorului.

IMPACT VIZUAL

Impactul vizual nu a putut fi neglijat, facilitățile oferite de o astfel de tehnologie permițând utilizarea mai frecventă a rezoluțiilor mai mari (comparativ cu cele obișnuite 640 × 480 și 800 × 600 din acea vreme), precum și afișajul cu o adâncime de culoare de 32 biți, cu un spectru de culoare mult mai generos decât redarea pe 16 biți (peste 16 milioane de culori, comparativ cu doar 65536), fără pierderi semnificative de performanță. De fapt, acest pas și-a pus amprenta în special pe performanță, „rescriind regulile” pentru dezvoltatorii de jocuri, cipul video a început să fie folosit pentru a efectua sarcini care, până atunci, depindeau exclusiv de procesor.

Doar doi ani mai târziu, NVIDIA a rescris „regulile jocului”, lansând cipurile GeForce 3. Această nouă evoluție tehnologică a fost adoptată rapid de întreaga industrie, un cip grafic NVIDIA cu caracteristici similare fiind implementat în prima generație de console Xbox. Astfel, am compus această scurtă introducere tocmai pentru a evidenția aceste momente cruciale din istoria graficii 3D de pe computer.

RAY TRACING VS. RASTERIZATION

Este suficient să privim în jur, în lumea reală, pentru a înțelege, în general, cum funcționează propagarea luminii: sursele de lumină emit „raze” de lumină, care, în funcție de materialele cu care se „intersectează”, pot fi reflectate în alte direcții și în părțile în care nu reușesc să ajungă, apar ceea ce numim „umbre”.

Și când vine vorba de grafica 3D pe computer, niciun element nu oferă o doză de credibilitate mai mare decât iluminarea redată în mod realist. În acest scop, pe principiile descrise mai sus, s-a născut tehnica de redare Ray Tracing, care folosește „raze” de „lumină virtuală” pentru a ilumina, într-un mod realist, scene 3D.

Cu alte cuvinte, pentru a obține o imagine cât mai aproape de realitate, producătorii de scene 3D statice își pot permite să „petreacă timpul”, există și situații în care redarea unor astfel de proiecte poate dura ore, în funcție de complexitatea lucrurilor afișate. , chiar și pe configurații hardware mult peste medie. Când sunt deja necesare mișcări grafice 3D, cu un astfel de nivel de precizie a detaliilor (cum ar fi efectele speciale din unele filme), sunt utilizate ferme de redare reale, zeci sau sute de computere care lucrează împreună pentru a obține efectul dorit, cadru cu cadru (un film rulează de obicei la 24 de cadre pe secundă).

Aplicarea unui astfel de scenariu într-un joc video, în care majoritatea cazurilor, jucătorul poate schimba perspectiva de câte ori dorește și care trebuie să mențină o frecvență minimă de cel puțin 30 de cadre pe secundă, este considerată imposibilă, mai ales având în vedere că jucătorii nu au acces la fermele de redare și, foarte des, nici măcar la hardware-ul individual de top.

Astfel, s-a ajuns la un compromis, o tehnică de redare numită „rasterizare”, care simplifică foarte mult „datele problemei”. Nu neapărat o explicație exactă, dar pentru înțelegerea tuturor, așa-numita „rasterizare” proiectează o scenă 3D într-un plan bidimensional, legat de zona de afișare a unui ecran, calculele necesare pentru iluminarea și redarea imaginii rezultate fiind mult mai ușor de realizat și, implicit, mult mai „accesibil” pentru hardware-ul care se găsește în prezent în computerele noastre de zi cu zi.

NVIDIA RTX: “HYBRID” RAY TRACING

Aici intră în joc noua arhitectură Turing utilizată de noua gamă de plăci video NVIDIA GeForce RTX. Prin această nouă generație, inginerii NVIDIA și-au propus să realizeze „imposibilul” și să aducă beneficiile vizuale ale Ray Tracing în jocurile video actuale și viitoare. Pentru atingerea acestui obiectiv, s-a recurs la o politică de „hibridizare”, prin care „scheletul” unei scene tridimensionale este afișat în continuare prin rasterizarea „tradițională”. Calculele caracteristice redării anumitor porțiuni (cum ar fi reflexiile sau umbrele) fiind realizate doar de Ray Tracing, cu o precizie mult peste standardele cu care ne-am obișnuit până acum.

De exemplu, să ne oprim pentru o clipă asupra reflexiilor din jocuri, care se găsesc pe deplin pe suprafețe precum apă, iazuri, oglinzi etc. Până la apariția RTX, producătorii de jocuri aveau o mulțime de tehnici alternative pentru a obține acest tip de efect , cele simpliste, cum ar fi maparea cubului (reflectarea unui cub pre-redat, ale cărui texturi pe fețele interioare încearcă să reproducă mediul) sau altele mai complexe, cum ar fi „redarea texturii”, un proces de redare suplimentar, dar aplicat la suprafața texturată care ar trebui să reflecte mediul înconjurător și nu la ecranul în sine.

INTELIGENȚĂ ARTIFICIALĂ

Pe lângă efectele Ray Tracing în timp real, arhitectura Turing din spatele noilor plăci video NVIDIA GeForce GTX se remarcă datorită noilor nuclee Tensor, concepute pentru a gestiona sarcinile de procesare a Inteligenței Artificiale.

Inteligența artificială (AI) este un termen din ce în ce mai frecvent în vocabularul de zi cu zi al pasionaților de tehnologie. În timp ce Google folosește rutine AI pentru a controla o gamă largă de parametri ai sistemului de operare Android 9 Pie, iar companii precum Huawei folosesc camere asistate de AI pentru a determina natura obiectului de fotografiat, NVIDIA își folosește expertiza și propune o nouă metodă de post- procesare imagini: DLSS (Deep Learning Super Sampling).

DLSS are un rol dublu în jocurile în care urmează să fie utilizat: pe de o parte, DLSS poate înlocui anumite tehnici actuale de antialiasare (eliminarea „marginilor zimțate” din scenele 3D), cum ar fi TAA (Temporary Anti-Aliasing) . ), oferind rezultate mai bune. Funcționarea este simplă: „în spatele ușilor închise”, NVIDIA „antrenează” o rețea neuronală artificială, prezentând mii de capturi de ecran ale unui anumit joc, atât în ​​versiunile standard, neprocesate în vreun fel, precum și în variantele care au aplicat un super eșantionare 64x filter (o metodă anti-aliasing foarte, foarte solicitantă din punct de vedere hardware, dar și foarte precisă). După analizarea acestor eșantioane, pe baza informațiilor colectate, inteligența artificială va putea aplica singur filtrul de super eșantionare pe o imagine brută.

Sarcina va fi preluată apoi de nucleele Tensor, care, pe baza informațiilor primite, pot aplica filtrul DLSS în jocurile care acceptă această tehnologie. Resursele hardware consumate la nivelul utilizatorului final sunt astfel mult mai mici decât dacă s-ar încerca o soluție brută a unei soluții similare. De fapt, optimizarea distribuției resurselor hardware în procesul de redare a unui joc video este, de asemenea, baza celui de-al doilea rol pe care îl poate juca DLSS.

VARIABLE SHADING

Folosind ca concept de bază modul în care, într-un joc VR, privirea utilizatorului este întotdeauna îndreptată spre centrul perspectivei sale și modul în care nu este nevoie ca elementele conținute doar în vizualizarea periferică să beneficieze de același nivel de detaliu ca cele cu gama RTX, a venit ideea Variable Rate Shading (VRS, pe scurt).

După cum sugerează și numele, Variable Rate Shading încurajează redarea avansată a nuanțelor doar în anumite părți ale fiecărei imagini, cele importante, care atrag atenția, sunt în mișcare etc. De fapt, VRS beneficiază de trei metode de implementare. Primul dintre acestea este Motion Adaptive Shading (MAS) și acordă prioritate obiectelor pe care jucătorul trebuie să le privească constant pe ecran, în detrimentul celor care se mișcă rapid (cum ar fi modelul mașinii pilotate, într-un joc de curse, față a mediului, care, la viteze mari, cu greu poate fi observat în detaliu de către jucător).

O a doua metodă de utilizare a VRS este Content Adaptive Shading (CAS), în care obiectele din câmpul vizual al jocului sunt „ierarhizate”, în funcție de nivelul lor de complexitate, vizibilitate etc. Astfel, unele suprafețe mai puțin detaliate precum bare pereții sau zonele umbrite, care rămân neschimbate la trecerea de la un cadru la altul, nu au nevoie de o reprezentare la fel de precisă, deoarece informațiile de umbrire pot fi omise, calculate cu o precizie mai mică. sau preluate din cadre anterioare. Pentru a maximiza performanța unui joc, producătorii au, de asemenea, opțiunea de a combina efectele celor două metode: MAS și CAS.

Cea de-a treia metodă, Foveated Rendering, este mai puțin frecventă, fiind dependentă de monitorizarea punctului în care jucătorul folosește un dispozitiv precum cele de la Tobii în jocurile jucate pe un monitor tradițional. Evident, zona de interes astfel determinată va primi mai multă atenție, în detrimentul celorlalte domenii.

PERFORMANȚĂ ȘI UN NOU „PUNCT ZERO”

Dacă ați urmărit cu atenție toate cele de mai sus, puteți vedea cu ușurință că una dintre prioritățile NVIDIA pentru gama de plăci video GeForce RTX a fost aceea de a implementa cât mai multe metode eficiente posibil pentru a optimiza jocurile viitoare, încurajând astfel producătorii să își aloce resursele într-un mod mai organizat decât au făcut-o în trecut.

Și această orientare spre optimizare nu este întâmplătoare: așa cum am menționat la începutul acestui articol, metodele de utilizare a Ray Tracing în timp real sunt foarte solicitante pentru hardware, discrepanțele de performanță dintre modurile de afișare cu aceste efecte activate (RTX On) iar cele în care această opțiune este dezactivată (RTX Off) fiind, la rândul lor, mai mult decât evidente. Poate ajunge până la punctul în care, în jocul Battlefield V, cu cel mai accesibil model (GeForce RTX 2060), nu este posibil să se mențină un cadru constant de 60 de cadre pe secundă, cu RTX activat, chiar și atunci când scădem din detalii și menținem o rezoluție modestă de tip 1080p (1920 × 1080).

Într-o notă finală, am putea spune că ne aflăm din nou într-un nou „punct zero” al graficii 3D în jocurile pentru PC, această reorientare către implementarea în timp real a rutinelor Ray Tracing având potențialul de a se schimba, pentru totdeauna, nu doar modul în care utilizatorii vor consuma produse de divertisment digital, dar și modul în care vor fi proiectate de studiourile de dezvoltatori. Și, ca orice început de drum, capcanele și posibilele obstacole pe care le vom întâlni nu ar trebui să ne descurajeze, scopul fiind, în cele din urmă, să ajungem la destinația finală. Rămâne de văzut dacă vom face acest lucru în timpul generației actuale de cipuri video sau dacă va trebui să așteptăm ca aceste tehnologii să se maturizeze. Dar important este că această călătorie a început: RTX On.

Continuați lectura
Click pentru a plasa comentariul

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Recenzii

AirPods 3 vs AirPods Pro

Publicat

pe

By

AirPods 3 vs AirPods Pro | Zicala.ro

AirPods 3 sunt aici. După o lungă așteptare pentru un succesor al AirPods 2, Apple a anunțat în cele din urmă unul. Noile căști au un design reîmprospătat și noi caracteristici. Dar cum se ridică la așteptările lui AirPods Pro? Ei bine, căștile Pro au debutat în 2019 și au fost una dintre cele mai de succes de pe piață. Dar noile AirPods 3 contestă AirPods Pro cu upgrade-urile lor.

Deci, merită cei 70 de dolari suplimentari pentru AirPods Pro sau AirPods 3 este o ofertă mai bună? Să aflăm.

Design și Caracteristici AirPods 3 vs AirPods Pro

AirPods 2 sunt predecesorul AirPods 3, iar acestea aveau un design semnificativ diferit în comparație cu AirPods Pro. Nu este cazul noilor căști Apple. AirPods 3 au tulpini mai scurte, la fel ca AirPods Pro. Ceea ce este diferit în ceea ce privește noile căști de intrare Apple este faptul că păstrează același design pentru vârfuri ca și AirPods 2. Aceasta înseamnă că AirPods 3 sunt proiectate pentru a se potrivi oricărei urechi, în timp ce AirPods Pro vin cu sfaturi de dimensiuni diferite în ordine să se potrivească perfect. Acest lucru înseamnă că există șanse mai mari ca AirPods Pro, cu vârfurile lor de cauciuc, să se potrivească mai bine decât cele din plastic ale AirPods 3.

Dar acest design nemodificat al vârfului urechii are și alte dezavantaje. În primul rând, acest lucru înseamnă că AirPods 3 va oferi o izolare mai slabă a zgomotului în comparație cu AirPods Pro cu vârfurile lor din cauciuc. Totuși, ambele modele Apple oferă funcții de urmărire dinamică a capului audio spațială și un senzor Force Touch pentru comenzi.

Cel mai mare dezavantaj al AirPods 3 față de AirPods Pro este lipsa de anulare activă a zgomotului (ANC). Aceasta înseamnă că, deși AirPods Pro oferă moduri de transparență și ANC, AirPods 3 nu. Acest lucru ar putea fi o problemă pentru mulți, dar ar trebui să luați în considerare și diferența de preț dintre cele două.

În ceea ce privește cazurile de încărcare a acestor căști, acestea sunt aproape identice. Atât AirPods 3, cât și AirPods Pro au carcase de încărcare de dimensiuni similare, oferite într-o singură opțiune de culoare, și ambele au un design aproape identic.

În general, AirPods Pro oferă în continuare mai multe funcții, dar AirPods 3 au tot ce au nevoie pentru a fi un hit.

The AirPods 3 are a significant update over their predecessor and a threat to the AirPods Pro - AirPods 3 vs AirPods Pro
AirPods 3 reprezintă o actualizare semnificativă față de predecesorul lor și o amenințare pentru AirPods Pro

Durata de viață a bateriei AirPods 3 vs AirPods Pro

Pur și simplu, bateria la AirPods 3 durează mai mult decât AirPods Pro. Noile AirPods 3 pot dura până la 6 ore de ascultare și 4 ore de convorbire cu o singură încărcare, în timp ce AirPods Pro durează până la 5 ore de ascultare și 3,5 ore de convorbire. Durata de viață a bateriei AirPods Pro este puțin mai slabă cu modul ANC sau Transparency activat, durând până la 4,5 ore.

Surpriză surpriză, căștile AirPods 3 au o durată de viață mai bună a bateriei și cu carcasa de încărcare. AirPods 3 poate dura până la 30 de ore de ascultare a muzicii și până la 20 de ore de convorbire cu carcasa, în timp ce în comparație AirPods Pro vă va dura doar 24 de ore de ascultare și 18 ore de convorbire.

Spre deosebire de AirPods 2 care avea o versiune cu și o versiune fără încărcare wireless, AirPods 3 vine doar cu o carcasă de încărcare wireless. Acesta este și cazul AirPods Pro. Ar trebui să vă așteptați la cazurile de încărcare ale celor două să aibă aceleași durate de încărcare. Ambele carcase de încărcare acceptă și MagSafe.

Prețul AirPods 3 vs AirPods Pro

Apple's AirPods lineup pricing - AirPods 3 vs AirPods Pro
Prețuri Apple AirPods

Aici lucrurile devin interesante. AirPods 3 au un preț mai mic decât AirPods 2 cu o carcasă de încărcare wireless – 179 USD. Noile căști sunt deja disponibile pentru precomandă și vor începe să fie livrate săptămâna viitoare. Vânzarea cu amănuntul AirPods Pro la 249 USD, ceea ce nu reprezintă un preț atât de mare față de noile căști de intrare Apple.

Ar trebui să luați în considerare trei lucruri înainte de a alege ce pereche de căști să alegeți. AirPods 3 au avantajul unei durate de viață mai bune a bateriei, ceea ce este important.

AirPods Pro, pe de altă parte, are o caracteristică foarte importantă – Anularea activă a zgomotului. Acest lucru s-ar putea să nu pară mare lucru la început, dar atât modul ANC, cât și modul Transparency sunt foarte utile, mai ales dacă sunteți mereu în mișcare.

Nu în ultimul rând, cu excepția prețului în sine, este faptul că aceste două perechi de căști au un design diferit al vârfului urechii. Ce design de vârf este mai bun depinde de preferințele dumneavoastră personale. În timp ce AirPods 3 va cădea probabil mai ușor din urechi, nu vor înăbuși la fel de mult din exterior ca AirPods Pro. Dar dacă anularea zgomotului este ceea ce vă place, atunci AirPods Pro sunt potrivite pentru dumneavoastră.

În cele din urmă, depinde de dumneavoastră să decideți perechea preferată, dar având în vedere diferența de preț, atât AirPods 3, cât și AirPods Pro oferă o valoare similară.

Continuați lectura

Tehnologie

Cele Mai Bune Programe Antivirus din 2021

Publicat

pe

By

Cele Mai Bune Programe Antivirus din 2021 | Zicala.ro

Deoarece tehnologia a evoluat într-un ritm rapid, este firesc ca cea mai mare amenințare a sa, virusurile, să evolueze și ele. Așadar, a devenit foarte important ca un dispozitiv să aibă un antivirus puternic care să poată face față acestui tip de programe malware care ar putea deteriora computerul. Amenințările cibernetice vizează atât consumatorii, cât și întreprinderile, așa că să găsim împreună unule dintre cele mai de succes programe antivirus din 2021.

Bitdefender Antivirus Plus

Unul dintre cele mai bune sau poate cele mai bune programe antivirus de pe piață este Bitdefender Antivirus Plus. Cu peste 500 de milioane de utilizatori la nivel mondial, este unul dintre cele mai cunoscute antivirusuri din ultimul deceniu.

Din păcate, Bitdefender funcționează numai pe sistemele Windows, care își atrage valoarea de piață cu o marjă. Caracteristicile sale constau în protecție și remediere ransomware, VPN opțional, instrumente de confidențialitate și Safepay. În comparație cu alte programe antivirus, rezultatele testelor realizate de laboratoare de testare precum AV Comparatives și AV Test, arată ratinguri ridicate la toate categoriile.

Acest antivirus este ușor de instalat și de utilizat, deși este necesară o înregistrare online, înainte de a putea descărca aplicația. După ce îl instalați, operațiunea nu va deveni mai dificilă, deoarece Bitdefender se va ocupa de computerul dumneavoastră. O notificare va apărea pe desktop ori de câte ori este detectată o amenințare de virus, care vă informează despre ce atacă computerul dumneavoastră și când virusul a fost învins.

Unul dintre dezavantajele Bitdefender Antivirus Plus este că poate proteja până la trei dispozitive Windows fără a fi nevoie să plătească pentru o licență suplimentară. Un alt dezavantaj este că consumă o cantitate mare de resurse de sistem. Aceasta înseamnă că, dacă se întâmplă să aveți un sistem mai vechi, s-ar putea să vă aflați într-o situație proastă. O caracteristică notabilă este că are un abonament de actualizare automată, menținând sistemul curat pe tot parcursul anului.

Kaspersky Anti-Virus

Kaspersky Antivirus iese în evidență cu una dintre cele mai bune caracteristici remarcabile ale pieței: scanări antivirus extrem de configurabile, prevenirea infecțiilor prin criptomină și apărarea autoprotecției.

La fel ca Bitdefender, singurul sistem de operare al Kaspersky este Windows, dar, în afară de primul antivirus menționat, poate fi utilizat pe maximum cinci dispozitive. Se concentrează pe asigurarea unei acoperiri complete pentru computerul dumneavoastră, deși nu are la fel de multe funcții pe cât ar putea avea alte antivirusuri. Dar asigurați-vă că caracteristicile sale sunt una dintre cele mai bine cotate dintre antivirusuri.

Caracteristicile sale includ rutine inteligente de auto-protecție, protecție generală excelentă împotriva virușilor (are una dintre cele mai rapide modalități de a face față amenințărilor nedescoperite noi). O scanare rapidă a virusului configurabilă vă va ajuta să vă mențineți computerul în afara programelor anti-malware.

Unul dintre punctele sale slabe este că unele dintre caracteristicile sale sunt puțin tremurate. De exemplu, expertul de configurare a browserului acoperă numai Internet Explorer. Și știm cu toții că acest browser nu este unul dintre cele mai populare browsere de pe piață. Dar s-ar putea să nu fie o problemă atât de mare, deoarece Kaspersky Internet Security vă oferă suficientă securitate de navigare și unul dintre cele mai inteligente firewall-uri (nici măcar nu veți observa cât de silențios funcționează). Internet Security va acoperi, de asemenea, computerele Mac și unele dispozitive mobile de lângă computerul dumneavoastră Windows.

Un produs emblematic, Kaspersky Total Security, vă va oferi cea mai complexă protecție. Nu contează dacă vă folosiți dispozitivele pentru a juca jocuri precum acțiune, multiplayer sau orice alt tip de joc sau pur și simplu vă folosiți computerul pentru muncă, Total Security de la Kaspersky vă va proteja. Versiunea Premium vă va permite o serie de beneficii, cum ar fi controale parentale, administratori de parole și chiar copii de rezervă locale automate. Testat de AV-Comparatives, Kaspersky Anti-Virus a obținut un scor înalt.

Norton 360 Deluxe

Norton Antivirus, sau cum era cunoscut anterior, AntiVirus Basic, oferă o protecție excelentă împotriva malware-ului. Funcțiile suplimentare Norton 360 Deluxe combină toate cele opt caracteristici ale predecesorilor într-una, oferindu-vă unul dintre cele mai apreciate antivirusuri din 2021.

Serviciul VPN nelimitat, monitorizarea datelor cu caracter personal dark-web, managerul de parole, controale parentale și până la 50 GB spațiu de stocare online sunt doar câteva dintre caracteristicile sale. Dacă doriți să optați pentru protecția completă a identității, Norton vă oferă trei pachete suplimentare, cu un grad diferit de servicii LifeLock și un spațiu de stocare suplimentar. Unul dintre acest antivirus minus este costul cercurilor în jurul numerelor de trei cifre, dar totuși vă va costa mai puțin decât să achiziționați separat aceste caracteristici suplimentare.

Deși nu oferă utilizatorilor o tocătoare de fișiere, un browser web securizat sau o criptare a fișierelor cu oricare dintre produsele sale, serviciul său de protecție digitală include cel puțin unul dintre pachetele sale.

În concluzie, toate dispozitivele noastre au nevoie de un fel de protecție. Software-ul antivirus va fi întotdeauna la îndemână, mai ales pentru cei care au nevoie de securitate în afaceri sau pentru cei care utilizează internetul în mod regulat. Am numit în acest articol doar câteva dintre numărul mare de programe antivirus pe care le puteți utiliza.

Continuați lectura

Gaming

2021 Tendințe în IT și Gaming

Publicat

pe

By

2021 Tendințe în IT și Gaming | Zicala.ro

Industria jocurilor este în continuă schimbare de ani de zile. Motivul este că noile tehnologii cheie continuă să intre pe piață. Criptarea SSL a fost doar începutul. În special în ultimii ani, au existat tehnologii inovatoare în industria jocurilor. Aceste inovații au deschis o serie de posibilități diverse pentru fanii jocurilor. Datorită progresului tehnic general, vor exista, fără îndoială, o serie de inovații pentru fanii jocurilor și în 2021. Mai mult, sfârșitul anului este întotdeauna momentul pentru a lua în considerare tehnologiile și abordările care vor afecta IT-ul corporativ în viitorul apropiat.

Din punctul nostru de vedere, producătorii de software se vor alinia și mai mult la nevoile clienților lor în 2021. În general, tendințele în software se îndreaptă din ce în ce mai mult către personalizare, orientare către servicii și experiențe ale utilizatorilor la nivel B2C.

Integrarea AI în software cloud

În 2020 companiile au văzut și au experimentat cât de volatile pot fi piețele chiar aparent stabile, cât de repede se schimbă cerințele clienților și cât de dificil este să reacționăm la aceste schimbări cu agilitate. Integrarea sporită a tehnologiilor bazate pe AI va îmbunătăți capacitatea companiilor de a reacționa și de a acționa, deoarece vor avea instrumente de analiză și prognoză semnificativ mai fiabile. Acest lucru face mai ușoară prezicerea evoluțiilor viitoare ale pieței.

Analize HR

Chiar și în 2021, după transformarea digitală către biroul de acasă, companiile trebuie să fie în continuare agile cu problemele de resurse umane și să reacționeze rapid la cerințele pieței în schimbare – de ex. atunci când își modernizează portofoliul către servicii digitale. În acest scop, este esențială cunoașterea detaliată a faptului dacă o companie are know-how-ul adecvat. Prin urmare, este recomandabil să răspundeți la această întrebare pe baza datelor.

Luați decizii de personal pe baza datelor

Cei responsabili au nevoie de o imagine de ansamblu precisă a performanțelor cu performanțe scăzute, a potențialului ridicat și a lipsurilor de competențe din companie pentru a putea decide unde este nevoie de formare suplimentară sau recrutare. Cu alte cuvinte, vedem accentul pe analiza resurselor umane, în special pe analizele prescriptive. În special în vederea unor noi domenii de afaceri și a extinderii în continuare a razei de acțiune antreprenorială, prognozele fiabile ale viitoarelor nevoi ale angajaților pot ajuta la conturarea nevoii de acțiune a unei companii în zona resurselor umane în lunile următoare cât mai specific posibil.

Managementul personalizat al aptitudinilor

În domeniul gestionării competențelor, aplicațiile bazate pe AI permit compararea automată a competențelor angajaților care au fost deja înregistrate într-o manieră structurată cu cerințele rezultate din noile proiecte. În acest fel, managerii de resurse umane pot obține rapid o imagine de ansamblu despre câte resurse sunt disponibile intern pentru a face față noilor sarcini.

Individualizarea software-ului cloud

Din ce în ce mai mult, utilizatorii se așteaptă ca soluțiile software să fie exact adaptate cerințelor lor. În același timp, însă, tendința sistemelor cloud este din ce în ce mai mult către standardizare. În acest context, producătorii se vor baza din ce în ce mai mult pe tehnologii flexibile cu care pot fi configurate și soluții bazate pe cloud, de exemplu prin definirea suprafeței aplicației folosind metadate în loc să o programeze într-o manieră neschimbabilă folosind codul sursă rigid. Acest lucru creează un sistem foarte dinamic care, în ceea ce privește experiența utilizatorului, este foarte mult orientat către aplicația specifică.

Software B2B cu ușurință în utilizare la nivel B2C

În 2021, producătorilor de software li se va cere din ce în ce mai mult să furnizeze informații într-un mod în care chiar și utilizatorii fără experiență își pot găsi cu ușurință calea în jurul unui sistem. Tendința este spre sisteme care pot fi utilizate intuitiv. Nu mai sunt necesare eforturi suplimentare, cum ar fi formarea, testarea și fazele de încercare. De asemenea, ajută așa-numitele ghiduri de utilizare în aplicație, care ajută utilizatorul în mod interactiv și intuitiv să utilizeze software-ul pe baza aplicației specifice.

Informații „la cerere” direct din sistem

Chatbots oferă asistență importantă aici, deoarece utilizatorii primesc informații de la sistem „la cerere”. Această nouă formă de experiență a utilizatorului (UX) în mediul B2B, care este puternic orientată către un B2C UX, nu numai că duce la o mai mare loialitate a utilizatorului față de produsul pe care îl folosește, dar, în cele din urmă, și la o mai mare loialitate a clienților față de producător.

În ansamblu, tendințele pe care le-am identificat ca fiind definitoare și determinante pentru anul 2021 au ca rezultat un pachet total de servicii care va face chiar mai ușor pentru utilizatori să obțină informațiile de afaceri de care au cu adevărat nevoie. Având în vedere acest lucru, anul IT 2021 va fi în mod clar anul clientului.

Performanță mai bună prin cloud distribuit

Tendința de aici va fi spre distribuție descentralizată în mai multe centre de date în sensul unui cloud distribuit. Avantajele acestei abordări sunt deosebit de evidente în cazul unei latențe mai mici și a unei redundanțe mai bune. Norul provoacă, de asemenea, o schimbare a structurilor utilizatorilor – departe de utilizatorii convenționali individuali și către multi-utilizatori. Acest lucru face posibil ca companiile care au implementat sisteme capabile de mai mulți utilizatori să se bazeze și mai mult pe comunicarea și colaborarea dintre angajați în procesele lor de lucru. Microserviciile flexibile îndeplinesc această cerință.

Cloud gaming și experiență de mobile gaming

În 2021 va fi din ce în ce mai important pentru majoritatea fanilor de jocuri să poată accesa jocuri online din orice locație. Iar producătorii de software depun toate eforturile pentru a se asigura că fanii jocurilor sunt mulțumiți în consecință. Mai mult, toate titlurile pe care alegeți să le jucați pot fi gestionate prin cloud. La urma urmei, jocurile pot fi descărcate pur și simplu de pe un dispozitiv mobil. În acest fel, tu, în calitate de jucător, te salvezi să fii nevoit să te conectezi la mai multe platforme. Deci, nu există confuzie cu privire la parole și, prin urmare, nu există aglomerație cu conturile.

Realitate virtuala

Ce zici dacă ai simți că faci parte din lumea jocurilor online în fața computerului sau smartphone-ului tău? Acest lucru este posibil cu ajutorul realității virtuale. În ultimii ani, acest subiect a devenit din ce în ce mai important în jocuri, în general. Dar jucătorii nu s-au putut obișnui cu acest subiect. Mai mult, abia în ultimii ani realitatea virtuală a căpătat o importanță tot mai mare. Tehnologia în sine a fost mai mult sau mai puțin inadecvată pentru o lungă perioadă de timp. Între timp, producătorii au depus eforturi și au rafinat tehnic ochelarii VR. Astfel, pe lângă caracteristici, designul a fost optimizat și s-au întâmplat multe, mai ales cu caracteristicile. Ochelarii VR actuali au un cip integrat care permite cuplarea între ochelarii VR și computer sau smartphone.

Continuați lectura

Trending