Business
Cum să Creșteți Afacerea cu Ajutorul Rețelelor Sociale
În epoca modernă, fiecare afacere mare sau mică folosește cel puțin o formă de strategie de marketing pentru a-și crește expunerea afacerii. Există nenumărate instrumente și tehnici de marketing care vă pot ajuta afacerea să crească, dar rețelele sociale au capacitatea de a vă propulsa către noi culmi ale marketingului.
Social media nu mai este doar o idee pentru afaceri de marketing, este o necesitate. Abilitatea de a comunica între clienți și companii schimbă jocul. Dacă doriți să începeți să vă dezvoltați brandul sau afacerea folosind rețelele sociale, dar încă învățați frânghiile marketingului, asigurați-vă că continuați să citiți.
Selectați platforma de social media potrivită
Mai mult de jumătate dintre tineri din zilele noastre folosesc platforme de social media precum Facebook sau Instagram. Facebook se mândrește cu aproape 3,5 miliarde de utilizatori lunari, în timp ce Instagram este platforma favorizată de publicul mai tânăr, în special de adolescenți. Alegerea unei platforme de socializare unde oamenii petrec mult timp, cum ar fi Instagram, înseamnă că afacerea dumneavoastră sau potențialul de expunere a brandului este mai mare.
Odată ce ați ales platforma preferată, cel mai bun drum pe care să îl urmați va fi să stabiliți obiective SMART – specifice, măsurabile, realizabile, relevante și în timp util. Creșterea organică a urmăritorilor Instagram dă cele mai bune rezultate, deoarece aceasta înseamnă că aveți oameni reali ca urmăritori. Cu adepții Instagram potriviți, nu doar strângi numere, ci construiți o întreagă comunitate cu care puteți comunica deschis. Modalitatea mai simplă de a vă crește numărul de urmăritori prin intermediul roboților și al utilizatorilor falși va elimina expunerea brandului, care este esențială pentru afacerile nou începute și va împiedica probabil dezvoltarea ulterioară a brandului.
Strategia de conținut și consistența
Un alt factor important este un plan de strategie de conținut atent gândit, care se va asigura că resursele și timpul dumneavoastră nu sunt irosite în zadar. Postarea doar de dragul postării nu va face mare lucru. Pe de altă parte, postările relevante și proaspete despre noi oferte și servicii vor alimenta poveștile potențialilor clienți cu informații cruciale despre afacerea dumneavoastră.
Implicați-vă cu clienții
Atât Instagram, cât și Facebook prețuiesc comentariile în detrimentul aprecierilor. Când vă plasați afacerea sau brandul pe rețelele sociale, potențialii clienți se vor aștepta să fiți social și activ cu postări și actualizări regulate. Comunicarea activă și concentrarea pe o ieșire de comunicare deschisă și nu doar o atitudine privind profiturile și vânzările vor crește drastic retenția. La rândul său, acest lucru îi va face pe oameni să înceapă să respecte și să aprobe brandul dumneavoastră
Cel mai bun mod de a face acest lucru este să creați pur și simplu un grup de Facebook în care să puteți comunica zilnic cu clienții dumneavoastră și să dezvoltați o relație bazată pe încrederea client-afacere. Este o idee grozavă să creați postări pe rețelele sociale, cum ar fi citate inspiraționale, fotografii frumoase, în loc de doar reclame din când în când. Acest lucru va arăta comunității dumneavoastră că vă pasă de relația lor și nu doar de a face vânzări.
Dar concurenții?
Păstrați un ochi ferm pe scena competitivă. Acest lucru nu numai că vă va oferi cunoștințe despre cum se mișcă lucrurile în domeniul marketingului, dar vă va inspira și cu unele dintre ideile lor unice. În timp ce puteți învăța multe de la concurenți, monitorizând îndeaproape modul în care aceștia interacționează cu clienții lor și modul în care își comunică brandul, ar trebui să vă străduiți întotdeauna să fiți original, doar cu o stropire de inspirație evocată de un concurent.
În afară de monitorizarea companiilor și brandurilor rivale, efectuarea unei analize frecvente a urmăritorilor este o modalitate excelentă de a urmări publicul și frecvența postărilor. Acest lucru vă va oferi informații valoroase și vă va permite să creați postări și reclame personalizate pentru clienții dumneavoastră.
Potențialul poveștilor din Social Media
Opțiunea de glisare în sus pentru poveștile din rețelele sociale ar trebui să devină una dintre prioritățile dumneavoastră. Postând povești pe Facebook și Instagram atunci când găzduiți evenimente, oferte noi sau chiar un videoclip live viitor, șansele de a crește expunerea prin glisare se îmbunătățesc drastic. Un podcast live ocazional în care puteți primi feedback de la clienții dumneavoastră vă poate ajuta să țineți evidența situației serviciilor pentru clienți.
Cât de mult ar trebui să cheltuiți pe social media marketing?
Răspunsul la această întrebare nu este clar, deoarece fiecare afacere are bugete și valori diferite. Pentru a începe, cel mai bun buget ar fi cât mai puțin posibil. Încercați să testați apele când vine vorba de produsul pe care îl oferiți, vedeți cum reacţionează oamenii la acesta, găsiți mediile care funcționează cel mai bine și, în cele din urmă, concentrați-vă banii asupra lor.
Gânduri finale
Rețelele de socializare au cucerit lumea într-un vârtej și au devenit integrate în aproape fiecare aspect al vieții noastre de zi cu zi. În timp ce strategiile de publicitate pe rețelele sociale pot fi destul de profunde, un plan de conținut atent gândit, cu accent pe creșterea adepților organici, poate crește exponențial valoarea brandului și prezența pe piață.
Posibilitățile de comunicare/feedback pe care vi le oferă aceste platforme fac extrem de ușor să țineți degetul pe pulsul afacerii, precum și să comunicarea ideilor și să depanați clienții.