Business
Inteligența de Marketing Revoluționează Industria
În peisajul afacerilor de astăzi, companiile trebuie să integreze o varietate de instrumente de date și informații pentru a rula cu succes. Când vine vorba de marketingul eficient al unei afaceri, inteligența de marketing este parte integrantă a oricărui plan.
„Inteligența de care au nevoie companiile pentru a lua decizii, a-și promova campaniile de marketing și, în cele din urmă, pentru a-și face afacerile de succes sunt date standard relevante pentru eforturile de marketing”, explică Jashan Dhaliwal. „Determinarea care date sunt utile și eficiente este locul în care partea „inteligență” a ecuației intră în joc.”
Cele mai bune instrumente de informații disponibile pentru companii schimbă modul în care informațiile de marketing sunt vizualizate, analizate și aplicate. După cum explică Dhaliwal, sistemele centrale, cum ar fi platformele de date despre clienți sau CDP-urile, împuternicesc profesioniștii de marketing și le permit să cartografieze ciclul de viață al clienților pe mai multe canale. „Inteligența de marketing multicanal și datele în timp real privind implicarea clienților reprezintă o schimbare a jocului pentru orice industrie care se poate baza adesea pe abordări învechite de aprovizionare a datelor pentru a informa deciziile de marketing”, spune el.
Valoarea datelor nestructurate
Oferta disruptivă care revoluționează industria de marketing este platforma SaaS (software as a service). Aceste platforme captează informații despre consumatori – atât off cât și online – inclusiv date nestructurate, care sunt de obicei subiective și pot include opinii și judecăți cu privire la brandul sau compania dumneavoastră.
„Majoritatea programelor de analiză ignoră cu totul aceste date, deoarece nu le pot colecta într-un mod util”, spune Dhaliwal. „Fără aceste date, un profil complet al clientului poate fi aproape imposibil de construit.” Cu toate acestea, această problemă poate fi rezolvată permițând instrumentelor de inteligență să colecteze aceste date importante pentru o eventuală utilizare de către echipa de marketing a unei companii.
Potopul de date
Una dintre cele mai semnificative probleme ale analizei datelor și ale aplicării în lumea reală este pur și simplu volumul. Atunci când departamentele de marketing trebuie să cerceteze grămezi de date structurate și nestructurate, identificarea a ceea ce este și a ceea ce nu este relevant poate fi o provocare. Pentru a fi cu adevărat perturbatoare, orice platformă SaaS trebuie să aibă o modalitate de a se scufunda adânc în cantitatea masivă de date și de a oferi oportunități de segmentare în timp ce publică pe mai multe canale.
În condițiile în care platformele de social media își schimbă în mod regulat algoritmii, departamentele de marketing pot avea dificultăți în a oferi oportunități de vânzare în timp real consumatorilor potriviți. Cantitatea de date este atât de densă încât, până când le-au verificat pe toate, piața sa schimbat deja. Dar cu o platformă de marketing care are capacități de ascultare, profilurile clienților pot fi create și contextualizate rapid. Se pot naște apoi campanii care aduc acelor clienți segmentați ofertele exacte pentru care sunt mai probabil să își exprime interesul sau să le cumpere.
Oferiți-i echipei de marketing avantajul
Întreruperea adevărată vine cu inovații care schimbă nu numai modul în care se fac lucrurile, ci și rezultatele acestei noi abordări. De exemplu, atunci când o companie aplică corect și integrează un CDP inteligent în planul său de marketing, se pot aștepta ca acesta să le ofere un avantaj față de concurenții lor.
Suportul pentru date nestructurate nu este singurul beneficiu al unui CDP SaaS robust. Optimizarea în timp real este, de asemenea, un schimbător de joc, care poate economisi timp, eliberând departamentul de marketing să lucreze la campanii și să obțină vânzări în loc să analizeze pur și simplu datele. Marketingul direcționat economisește timp și pentru organizație. Cu un CDP bine aplicat, campaniile pot fi direcționate către consumatorii potriviți de fiecare dată, ceea ce duce la mai multă urmărire și venituri pe termen lung.
„Aplicația pe canale încrucișate este, de asemenea, vitală”, spune Dhaliwal. „Odată ce specialiștii în marketing își construiesc audiența folosind datele colectate, ei pot distribui acele persoane de clienți pe mai multe canale, sporindu-și acoperirea și posibilitatea de vânzări.”
CDP-urile automate sunt noii copii din oraș, iar agenții de marketing care cunosc puterea unui CDP bine proiectat câștigă deja avantaje față de agenții de marketing care nu o cunosc. Marketingul înseamnă dobândirea, implicarea și reținerea consumatorilor care vor cheltui în cele din urmă bani pentru produsul sau serviciul dumneavoastră. Utilizarea datelor colectate pentru a stimula implicarea către clienții potriviți este modul de îmbunătățire a rentabilității investiției unei companii și modul în care departamentele de marketing își câștigă menținerea.
Vremurile se schimbă într-adevăr. Inovațiile în domeniul inteligenței de marketing revoluționează cu adevărat industria. Cu cât departamentele de marketing își pot face campaniile mai țintite și personalizate, cu atât organizația lor va câștiga mai mult pe termen lung.