Conecteaza-te cu noi

Gaming

Bazele Întreținerii Computerului

Publicat

pe

Bazele Întreținerii Computerului | Zicala.ro

Ventilație și managementul prafului

Un PC trebuie să fie bine ventilat pentru a funcționa la capacitate maximă, fără a fi accelerat din cauza temperaturilor ridicate. De cele mai multe ori, ventilația necorespunzătoare poate fi cauzată de acumularea de praf în interiorul carcasei, acumularea între componente și mai ales în jurul ventilatoarelor. Un computer mai fierbinte va face ca ventilatoarele să se învârtească și mai repede, încercând să compenseze lipsa de răcire adecvată, ceea ce, la rândul său, va face ca computerul să funcționeze mai zgomotos decât în ​​mod normal.

Reglajul din cauza supraîncălzirii este principala problemă cauzată de acumularea de praf. În funcție de volumul de lucru, un procesor va produce mai mult sau mai puțină căldură. Chiar și atunci când computerul este inactiv, este necesară o bună ventilație pentru a menține o temperatură constantă. Sub sarcini grele, cum ar fi jocurile, procesorul și, în special, GPU-ul vor primi mai multă putere pentru a satisface cererea de performanță, ceea ce duce la producerea mai multă căldură.

Reglajul se referă la momentul în care puterea acestor componente este redusă din cauza supraîncălzirii. Dacă nu este asigurată o ventilație adecvată, componentele, cum ar fi procesorul și GPU-ul, vor primi mai puțină putere pentru a evita orice deteriorare fizică a componentelor, ceea ce duce la o performanță mai mică. Procesul de curățare a componentelor din interiorul computerului este o chestiune delicată. Ele pot fi ușor deteriorate dacă curățați greșit. Dozele de aer sunt cel mai eficient mod de a elimina praful din componente, chiar și praful care se găsește în locuri inaccesibile.

Deoarece componentele precum placa de bază au multe părți expuse, conductori, pini și altele, atunci când utilizați recipientul de aer, trebuie păstrată o distanță suficientă între zona care necesită curățare și recipientul de aer. Presiunea din aceste cutii este destul de puternică și menținerea distanței corespunzătoare față de componente este esențială pentru a evita orice deteriorare accidentală. Temperatura poate fi monitorizată în timp real cu ajutorul diferitelor programe precum HW Monitor sau MSI Afterburner. Aceste aplicații, în special HW Monitor, arată o descriere detaliată a ceea ce se întâmplă în timp ce computerul rulează. MSI Afterburner poate afișa temperatura CPU și GPU în timpul jocului, precum și utilizarea RAM, ceea ce poate ajuta la determinarea dacă componentele se supraîncălzi sau nu.

Răcirea computerului

Răcire ventilată

Utilizarea aerului este principala modalitate de a răci un computer. Pentru ca interiorul carcasei să fie răcit corespunzător, trebuie menținut un flux de aer pozitiv. Acest lucru înseamnă că ar trebui să intre mai mult aer în carcasă decât la ieșire din ea. Dacă există mai mult aer care iese din carcasă decât intră în el, se numește flux de aer negativ. Acest lucru creează un vid în interiorul carcasei, forțând aerul să intre prin diferite zone ale carcasei și incapabil să conducă aerul fierbinte afară. O modalitate bună de a primi un flux de aer pozitiv este de a avea mai multe ventilatoare în față care să servească drept ventilatoare de admisie și altul în spate care servește drept ventilator de evacuare.

Racire lichidă

Răcirea cu lichid funcționează aproape la fel ca și răcirea cu aer, cu excepția faptului că aerul este folosit pentru a răci lichidul din interiorul unui radiator, situat de obicei în spatele orificiilor de ventilație, iar lichidul răcit ajunge la procesor și acest ciclu este menținut în mod constant. Răcirea cu lichid s-a dovedit a fi o metodă mai eficientă de răcire a PC-ului pentru ca acesta să funcționeze la cel mai înalt potențial.

Răcirea cu lichid a sistemului este un proces mai complicat decât răcirea cu aer fiind mai simplă. Pentru a ușura lucrurile, au fost puse la dispoziție kituri de răcire cu lichid pentru a permite o experiență mai confortabilă de construire a computerului, bazată pe răcirea cu apă. Alternativa este mai orientată spre personalizare, bazându-vă pe dumneavoastră pentru a asambla sistemul de răcire, cum ar fi tăierea și conectarea tuburilor și asigurându-vă că le fixați cu fitingurile potrivite. Scurgerile sunt preocuparea majoră pentru majoritatea celor care construiesc pentru prima dată un sistem de răcire personalizat.

Jocuri și utilizarea resurselor

Astăzi, jocurile sunt făcute să ruleze pe cât mai multe sisteme și să nu folosească resursele într-un mod atât de intensiv, altele sunt făcute să ruleze pe toate platformele, de la PC și console până la telefoane mobile și tablete. Multe jocuri sunt dezvoltate ca jocuri sociale care folosesc mai puține resurse decât cele mai recente jocuri triple-A, care sunt mai intense și pun mai mult stres pe componente.

Chiar dacă nu jucați jocuri intensive, utilizarea regulată a unui computer cu praf și neaerisit bine intern va duce la deteriorarea componentelor în timp. Curățarea în interiorul computerului poate părea puțin intimidantă la început, cu toate acestea, nu este atât de greu și beneficiile curățării acestuia sunt multe. Multe videoclipuri pot fi găsite online, inclusiv pași pentru a demonta computerul și a-l remonta. Chiar și ceva la fel de simplu precum scoaterea panoului lateral al carcasei și suflarea prafului folosind spray de aer va fi suficient pentru a ajuta la reducerea acumulării de praf și resturi în timp.

Continuați lectura
Click pentru a plasa comentariul

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Gaming

Esport: Un Moment Important în Industria iGaming

Publicat

pe

By

Esports: Un Moment Important în Industria iGaming | Zicala.ro

Când vine vorba de categoria de pariuri sportive a industriei iGaming, Esport a reușit să se impună ca o alternativă viabilă pentru pasionații de sport. Cu toate acestea, mulți s-au întrebat dacă va dura, dar Mark Balch de la Sportradar spune că Esporturile vor continua. În cultura americană, sportul joacă un rol extraordinar și mulți oameni doresc să vadă cele mai recente știri când vine vorba de sport. Mulți dintre ei au observat, de asemenea, o popularitate în creștere în sporturile electronice, unde mulți jucători de top concurează împotriva altor echipe de top în jocuri video, cum ar fi Dota 2, League of Legends și altele.

Dacă întrebi orice jucător din jur, toți vor spune că aceste campionate în aceste jocuri MOBA se întâmplă de ceva vreme. Multe jocuri vizualizează aceste evenimente online. În plus, de exemplu, când există un nou tip de Arena Year în Dota 2, numit The International, editorii de la Valve creează un fel de angajament asupra jucătorilor de top. Pentru fiecare vot, jucătorii primesc personaje sau obiecte în joc. Desigur, industria iGaming a văzut și aceste campionate care până la urmă au avut chiar și un nume, Esports Championships. Industria a văzut acest lucru ca pe o oportunitate de a-și extinde portofoliul de produse și orizonturile sale.

Creșterea Esport-ului

În acest moment, există mai multe competiții de Esport online. Totul se schimbă online și există mai multe turnee neplanificate. Din 2016, s-a înregistrat o creștere semnificativă a vizionărilor Esport, atât de la spectatorii ocazionali, cât și de la pasionați. Între 2016 și 2017, pe parcursul anului s-a înregistrat o creștere de 19,3%. În 2017, a avut o audiență totală de 335 de milioane de vizualizări. În 2018, rata de vizionare a scăzut, însă, la 13,8%.

În plus, până în 2022, Newzoo prezice că rata anuală de vizionare va fi de aproximativ 20%. Ei au mai spus că numărul de telespectatori ocazionali va crește la 350 milioane, iar pasionații vor fi de 250 de milioane. Deci, în acest timp, rezultă că a existat o creștere constantă a spectatorilor Esport, iar tendința va continua și în următorii ani. Chiar dacă Esport pare să aibă o audiență limitată, aceste statistici fac ca persoanele ocazionale să vizioneze evenimentele Esport. Acesta este rezultatul creșterii gradului de conștientizare a Esporturilor și a accesului ușor la internet – nu e de mirare că industria iGaming a devenit atât de interesată.

De asemenea, platformele de vizionare precum Twitch și Youtube au văzut prin intermediul utilizatorului lor o creștere a vizionărilor către evenimentele Esport care sunt transmise de fiecare dată pe Twitch și Youtube. Deoarece Esporturile pot implica oameni ocazionali și entuziaști, industria iGaming-ului face eforturi pentru a oferi o acoperire a datelor Esport cât mai mult posibil. Între timp, industria dorește, de asemenea, să se asigure că oferta este complet mai bună, cercetată și sigură. Experții din industrie cred că, în perspectivele pe termen lung ale Esport-ului, există posibilitatea de a accelera rata de creștere pe care a existat anterior.

Oamenii urmăresc mai multe Esport

De-a lungul anilor, a existat o diferență drastică în timpul petrecut vizionând videoclipuri din Esport. Mai mulți oameni urmăresc aceste evenimente și platforme precum Twitch și Youtube pot arăta chiar și de ce. Pentru că aceste platforme, în special Twitch, sunt făcute pentru consumul de Esport. Streamerii de Esport folosesc aceste platforme pentru a-și transmite evenimentele live și jocul. Transmiterea în flux a acestor evenimente oferă fanilor șansa de a participa și de a interacționa cu sportivii lor preferați din Esport.

Multe mărci au văzut potențialul de a accesa piața de Esport, iar unele dintre ele au făcut investiții. Acesta este, de asemenea, un alt rezultat în industria Esport pentru a crește nu numai în popularitate, ci și pe piața de afaceri. Deoarece mărcile și-au făcut mișcări în Esport, a existat o creștere vizibilă și în turneele Esport. În prezent, în aceste turnee sunt în jur de 17.921 de jucători, iar numărul total de meciuri organizate a fost de aproximativ 3489 de evenimente. Aceste turnee duc și la mai multe vizualizări, nu doar la o creștere a pieței.

Continuați lectura

Gaming

Controlere de Jocuri Video de-a Lungul Istoriei

Publicat

pe

By

Controlere de Jocuri Video de-a Lungul Istoriei | Zicala.ro

Popularitatea jocurilor video este la cote maxime în zilele noastre. Și este oarecum de înțeles deoarece milioane de oameni joacă un fel de joc video. Printre acest tip de jocuri video găsim și consola. Și care este cea mai importantă piesă a unei console? Ai dreptate, controlerul. Controloarele noastre sunt destul de complicate, complexitățile lor pot fi o provocare pentru cei care doresc să le învețe. De asemenea, au și o poziționare interesantă a butoanelor lor, pe care utilizatorii trebuie să o învețe „la ochi” dacă vor să fie un bun jucător. Dar primele prototipuri de controlere de jocuri video nu erau atât de complicate pe vremuri. Cele mai multe dintre ele sunt clasificate într-un design rudimental.

Primul joc video: Spacewar The Origin (1961)

Nu putem vorbi despre istoria controlerelor de jocuri video fără a vorbi despre jocurile video. Toate controlerele de jocuri video își urmăresc originea dintr-un anumit joc, numit Spacewar: The Origin. Acest joc este, fără îndoială, unul dintre primele jocuri video apărute. Jocul în sine este destul de simplu, jucătorii au singura misiune de a distruge toate navele stelare din fața lor. Gândiți-vă la el ca predecesorul unui joc mai modern, Flappy Bird, dar în loc de o pasăre reală, controlați o navă spațială și puteți trage rachete. Desigur, scopul rămâne același, nu lăsa nimic să te atingă.

Jocul a fost proiectat și instalat pe un computer PDP-1, care a folosit opt comutatoare Test Word. Manevra navei s-a făcut folosind patru dintre cele opt comutatoare. Două dintre ele au fost folosite pentru a controla direcția navei spațiale (stânga și dreapta), iar celelalte două au fost dedicate tragerii rachetelor.

Bunicul joystick-urilor: Atari (1977)

Apariția joystick-ului a revoluționat jocurile pe care le cunoaștem astăzi. Joystick-ul are un design foarte simplu de înțeles. Practic, are nevoie doar de patru comutatoare care controlează direcția pentru a funcționa corect. Mecanismul din spatele acestuia este de asemenea simplu. Când mutați stick-ul într-o direcție, un disc metalic va face o conexiune cu placa de circuit printr-un semnal electric care indică apoi direcția către Joystick. Viitoarele joystick-uri vor avea, de asemenea, un comutator suplimentar folosit pentru tragerea proiectilelor.

Deși designul joystick-ului original este învăluit în simplitate, majoritatea controlerelor moderne au un alt strămoș. Succesul jocurilor bazate pe butoane precum Spacewar a dat naștere unei alte tendințe în anii ’60. Este momentul în care un joc numit Pong a câștigat multă popularitate. Acest joc arcade popularizat de Atari a fost unul bazat pe tenis, în care două palete aruncă un punct de la unul la altul până când punctul nu mai poate fi returnat.

Controlul paletelor de la Pong se facea folosind potențiometre, care erau butoane care mișcau paletele în sus și în jos atunci când erau rotite. Pong a servit și ca unul dintre primele jocuri competitive, deoarece controlerul cu palete avea două potențiometre (câte unul pe fiecare parte a plăcii de control), ceea ce înseamnă că jocul putea fi jucat în doi. Brevetul pentru joystick-ul Atari a fost dezvoltat în 1978. Dar la acel moment, pe piață existau multe joystick-uri. Deși concurența acerbă, joystick-ul Atari a reușit să se diferențieze de restul datorită conexiunilor sale unice în cinci direcții (sus, jos, stânga, dreapta și foc).

Apariția primei console de jocuri video a venit odată cu Atari, când au decis să ofere un joystick împreună cu controlerul de facto cu palete (Pong) cu sistemul său de computer video Atari 2600 (VCS).

Nintendo Entertainment System: 1985

Controlerul proiectat de Nintendo a fost piesa finală între controlerele de jocuri video clasice și moderne. Acest controler a trecut testul timpului, deoarece designul său este în mare parte același chiar și în zilele noastre. Controlerul avea în centru două butoane (Start și Select), în dreapta erau butoanele A și B, iar în stanga era pad-ul direcțional.

Noua inovație a fost că jucătorii se puteau muta acum și pe diagonală, apăsând două butoane adiacente în același timp. Controlerele Nintendo i-au inspirat pe viitorii creatori de jocuri video să ajusteze și să îmbunătățească și mai mult consolele.

Controlere moderne pentru jocuri video

Toate controlerele din zilele noastre au pad-ul direcțional și joystick-ul combinate într-un singur controler. Deși fiecare controler are o poziție unică a butoanelor, majoritatea controlerelor moderne sunt descendenți de la Sony PlayStation DualShock Controller, care are două joystick-uri, mai multe butoane și un pad direcțional.

Călătoria controlerelor pentru jocuri video a fost una fascinantă, pornind de la simplitatea Spacewar până în prezent, controlerele care au toate caracteristicile de care are nevoie un jucător. De fiecare dată când jucați un joc cu un controler, cum ar fi Fifa 22 și Witcher 3, acum cunoașteți o parte din istoria controlerului de joc video. Și cine știe ce le rezervă viitorul acestor controlere.

Continuați lectura

Gaming

Următorul Nivel: AI

Publicat

pe

By

Următorul Nivel: AI | Zicala.ro

Ce este AI?

Inteligența artificială (IA) este o inteligență manifestată de o mașină, un program sau o conștiință creată artificial. Acestea includ mașini automate care îndeplinesc sarcini pentru intervenția umană, elemente care răspund la impactul nostru în jocuri și auto-învățare, AI-uri de comunicare. Fiecare companie de aplicații pentru Android sau iOS încorporează inteligența artificială în produsele lor. Deci, AI în întreprinderile mici și mijlocii este un avantaj competitiv clar.

Inteligența artificială era doar un produs al imaginației, multe cărți și filme spuneau că mașinile și programele create de om gândesc independent. Astăzi, dezvoltarea tehnologiei AI este o ramură majoră a științei care se ocupă de comportamentul inteligent, învățarea automată și adaptarea mașinilor. Astăzi, mașinile sunt capabile să controleze și să programeze sisteme, să efectueze sarcini de diagnosticare, să răspundă la întrebări, să recunoască vorbirea, chipul, amprenta și multe altele. Sistemele de inteligență artificială sunt utilizate pe scară largă astăzi în economie și medicină, în armată, în multe programe de calculator și jocuri video.

Jocuri video

În jocurile video, AI este folosită pentru a genera un comportament inteligent, în special pentru personajele non-player (NPC-uri). Inteligența artificială a fost o parte integrantă a jocurilor video de la începutul anilor 1950. Rolul AI în jocuri s-a extins foarte mult de la introducerea sa. Jocurile moderne folosesc adesea tehnici existente în domeniul inteligenței artificiale, cum ar fi mecanismele de rutare și de luare a deciziilor, pentru a controla activitățile NPC-urilor.

Unii susțin că AI-urile din jocurile video a revoluționat modul în care oamenii interacționează cu toate formele de tehnologie, deși mulți cercetători sunt sceptici, în special față de ideea că astfel de tehnologii se potrivesc noțiunii de „inteligență” folosită în mod obișnuit în științele cognitive.

Cercetătorii de la AI au susținut că inteligența artificială pentru jocuri video nu este inteligență adevărată, ci un simplu program de calculator care utilizează algoritmi de sortare și potrivire pentru a crea iluzia unui comportament inteligent. Deoarece prezența NPC-urilor se concentrează pe apariția inteligenței și a gameplay-ului în cadrul constrângerilor de mediu, abordarea sa este foarte diferită de inteligența artificială tradițională.

Jocurile vechi precum șah, Pacman sau orice mașinărie (calculator) care poate fi jucată împotriva jocurilor de luptă, strategie sau acțiune foloseau AI. Astăzi, există mai multe varietăți de inteligență artificială care apar în jocurile video, în funcție, evident, de ce rol joacă acesta în joc.

Dar să vorbim despre jocurile de acțiune. Probabil ați văzut cât de prostesc se comportă uneori NPC-urile. Ei bine, acesta nu ar trebui să fie cazul, deoarece tehnic AI poate fi mult mai inteligent într-un joc decât omul. Comportamentul NPC-urilor individuale, așa cum am scris la început, poate fi determinat manual și este adevărat că acești arbori de acțiune scriși de mână pot face adesea greșeli amuzante. Dacă sunt fixate incorect, figurinele vor fi prinse în copac, vor face mișcări repetitive, vor dispărea de pe pistă sau se vor amesteca în mediul înconjurător și chiar vor produce un comportament neașteptat. Acesta este cazul când conduci regulat în GTA 5 și un trecător sare de pe trotuar în fața mașinii tale.

Dacă, de exemplu, într-un joc de luptă sau stealth, adversarul avea într-adevăr abilitățile unui soldat adevărat, jucătorul ar cădea întotdeauna. Acesta este motivul pentru care formează NPC-uri „mai slabe” pentru jucători, în funcție de nivelul de dificultate al jocului, desigur. Dacă inteligența artificială este prea inteligentă, prea umană sau doar are abilitățile reale ale unui super-erou, șansele jucătorului sunt reduse, ceea ce merge în detrimentul plăcerii și al experienței succesului. Au fost create și programe cheat împotriva inteligenței artificiale foarte puternice.

Cu siguranță sunteți familiarizați cu jocurile care au cel mai greu mod de a juca doar pentru câțiva oameni. Într-o parte a seriei Otherside a canalului Otherworld, Phelan discută de ce a existat un joc de echipă impresionant din partea adversarului în Star Wars: The Force Unleashed (modul Sith Master).

El vorbește, de asemenea, despre mecanica pe care se mișcă NPC-urile, de ce nu depășesc un punct în care îl văd și ce aud. Valorile lor stabilite determină, să zicem, cât de mult aude un soldat pe teren în timp ce își înjunghie spectaculos partenerul pe la spate. Dacă adversarul ne scuipă mereu, este un comportament mai puțin uman, mai robotic, așa că rafinarea este cheia. Exemplele din videoclip arată, de asemenea, că, în multe cazuri, AI pare a fi o eroare în jocuri dacă dezvoltatorul nu și-a setat parametrii corespunzător. Desigur, cine are ceea ce este ușor sau dificil este subiectiv. Acesta este exact sportul, esența e-sportului.

Nu vreau să intru în amănunte cum funcționează dezvoltarea AI pentru jocuri video, deoarece nu există o viață întreagă pentru a o face, dar poate am putut să arăt cum diferă funcționarea sa de domeniul practic al dezvoltării AI. Dar să ne uităm la câteva jocuri specifice în care AI funcționează deosebit de bine.

F.E.A.R. (2005)

Un shooter în first person în care jucătorul se confruntă cu fenomene supranaturale și soldați ciudați. Aici, AI funcționează cu o mecanică de detectare a contextului care a fost folosită pentru prima dată în jocurile mainstream. Oponenții sunt capabili să folosească mediul cu înțelepciune, să se ascundă în spatele meselor, să caute adăpost, să deschidă ușile, ferestre sparte, în funcție de situație. Munca în echipă este, de asemenea, vizibilă, și chiar și soldații manevrați în lateral, folosesc un foc de tragere și așa mai departe.

STALKER series (2007)

În acest joc de groază cu împușcături, trebuie să vă confruntați cu creaturi ciudate, soldați și mercenari. Diferiți inamici (dacă nivelul de dificultate este setat la cel mai mare) folosesc tactici de luptă, cum ar fi vindecarea aliaților răniți, ocolind jucătorul. AI folosește tactici complet diferite în aceeași zonă de fiecare dată când încerci în joc (chiar și după reîncărcare în caz de moarte).

Far Cry 2 (2008)

Este posibil ca acestă serie Far Cry să nu fie prezentat nimănui. AI funcționează într-un joc bazat pe comportament și decizie, ceea ce înseamnă că este imprevizibil ceea ce vor face adversarii tăi. Ele răspund la sunete, schimbări de mediu, cum ar fi incendiul sau exploziile din apropiere. Jucătorul este capabil să distragă atenția AI, ceea ce înseamnă că jucătorul poate transforma confuzia în avantajul său. AI detectează proximitatea jucătorului și îl poate observa, chiar dacă nu îl poate vedea. Dacă un adversar este accidentat, el poate striga și alerta alte echipe, care pot cere întăriri suplimentare. Gama de posibilități este finită și poate fi folosită după un joc lung, dar inteligența artificială a funcționat foarte bine.

Continuați lectura

Trending