Conectează-te cu noi

Călătorie

Care Sunt Cele Mai Bune Curse cu Mașini pe Care ar Trebui Să Le Vedeți?

Publicat

pe

Care Sunt Cele Mai Bune Curse Cu Mașini? | Zicala.ro

Există Formula 1, WRC, Campionatul Mondial de Anduranță, MotoGP și câteva serii de curse de prim rang. Dar care sunt cele mai bune curse cu mașini pe care ar trebui să le vedeți? Iată o listă.

De îndată ce au fost inventate mașinile, au fost organizate curse de diferite feluri. Prima cursă organizată a fost înregistrată încă din 1867. Curând, aceste curse au devenit o modalitate importantă pentru producătorii concurenți de a-și demonstra mașinile. Sunt sigur că vă amintiți concurența pe care Ford și Ferrari au avut-o în anii 60 – popularizată și mai mult de filmul recent de la Hollywood.

Cele două companii erau aproape de gâtul celeilalte, unde amândouă căutau să construiască cea mai rapidă mașină de la Le Mans. În această competiție acerbă s-a născut Ford GT40 Mk I (prototip folosit la Daytona care a reușit să aducă teamă lui Ferrari), cu al doilea prototip care a câștigat Le Mans. Pentru mai multe despre competiția „Ford vs. Ferrari”, vă recomand să vizionați filmul cu același nume.

Pentru această postare – la fel cum rivalitățile producătorilor au evidențiat de-a lungul anilor, iată o listă cu unele dintre cele mai bune curse cu mașini din diferite serii de curse (vehicule cu patru roți).

Raliul de la Monte Carlo

Statul Monte Carlo nu este doar despre Cazinoul Monte Carlo, pe care îl vedeți în filme. Monte Carlo este cunoscut și pentru mitingurile sale. Unul dintre ele se numește oficial Rallye Automobile Monte Carlo. În fiecare an, acest miting este organizat de Automobile Club de Monaco și are loc de-a lungul Rivierei Franceze în Principatul Monaco și sud-estul Franței.

Din perspectiva curselor, acest raliu are de toate, de la condiții imprevizibile la fiecare punct de plecare până la probe speciale celebre în lume. Piloții de curse vor trebui să se confrunte uneori cu condiții de cursă cu o singură etapă, cum ar fi asfalt uscat, asfalt umed, zăpadă și gheață. Raliul pe etape se desfășoară de la La Bollene-Vesubie până la Sospel, sau uneori este invers. Circuitul de curse este compus din drumuri de munte abrupte și strâmte, cu multe viraje în ac de păr.

Traseul este de aproximativ 31 km, care trece peste Col de Turini, drum de trecătoare montană cu gheață și/sau zăpadă pe unele tronsoane. Prima cursă care a avut loc la Raliul de la Monte Carlo a fost în 1911. Mașinile folosite pentru această cursă sunt din categoria Raliuri, precum Ford Focus, Volkswagen Golf, Renault Clio etc.

Urcarea dealului Pikes Peak

Dealul Pikes Peak este numit și The Race to the Clouds, care este considerat regele tuturor urcărilor de deal. Această cursă este a doua cea mai veche cursă de sport cu mașini din SUA și are o tradiție de lungă durată. Prima cursă a avut loc în 1916 și are un traseu de 12,42 mile cu 156 de viraj care încep la 2.862 de metri înălțime și se termină la vârful Pikes Peak (4.302 de metri înălțime).

Această cursă poate fi considerată o provocare pentru șofer și mașină deoarece, pe măsură ce șoferul urcă spre vârf, aerul subțire încetinește reflexele și scade puterea musculară. Vehiculul este, de asemenea, afectat deoarece aerul subțire fură motorului 30% din puterea sa. Desigur, există și un record stabilit de Sebastien Loeb în 2013 – 8:13.878, unul care nu a fost încă bătut.

Cursa necesită o cantitate incredibilă de concentrare, tenacitate și curaj pentru a o cuceri, deoarece necesită o singură întâmplare, care te poate face să te prăbușești de pe o stâncă. Pista se mai numește și locul de joacă al Diavolului și nu există niciun alt hipodrom în lume precum The Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb. De aceea, această cursă cu mașini atrage echipe de curse care sunt dispuși să petreacă luni de pregătire pentru a concura pentru dreptul de a fi Regele Muntelui.

24 de ore de Nurburgring

Am vorbit mai devreme despre 24 de ore de la Daytona (în SUA) și 24 de ore de la Le Mans (Franța). Acum este timpul pentru 24 de ore de Nurburgring, care este centrul Germaniei. La fel ca Daytona și Le Mans, această cursă cu mașini este o cursă anuală de 24 de ore de mașini de turism și curse de anduranță GT, care se desfășoară la faimoasa Nordschleife din 1970. Circuitul de curse, care are o lungime de un singur tur de aprox. 25 km, permite participarea a peste 200 de vehicule și a peste 700 de șoferi.

Această cursă cu motor are o pistă foarte dură numită The Green Hell. Mulți cred că acest eveniment este cea mai epică și epuizantă cursă de anduranță din lume. Peisajul și împrejurimile sunt frumoase, dar acțiunea este non-stop. Cursa în sine este testul suprem al omului și al mașinii.

Monaco Grand Prix

Revenind la fascinantele Monaco și Monte Carlo, Marele Premiu de Formula 1 Monaco a început pentru prima dată în 1929, pe străzile strâmte din Monte Carlo. De atunci, cursa este, fără îndoială, văzută ca cea mai plină de farmec dintre toate cursele – cunoscută și sub numele de „bijuteria coroanei” Formulei 1. Marele Premiu al Monaco este cursa la care vezi toate celebritățile prezente. De asemenea, puteți vedea cum această cursă îl testează pe șofer, deoarece este un circuit incredibil de strâmt, cu zone de scurgere. O singură greșeală poate fi devastatoare, costând un șofer nu doar rezultatele curselor și deteriorarea utilajelor, ci chiar și leziuni corporale.

Circuitul stradal are o multitudine de întorsături. Lipsa unei zone de scurgere și prezența barierelor armco pe ambele părți ale pistei s-au dovedit a fi un aspect pedepsitor. Pentru a vă face o idee despre cât de strâns este această cursă, ar trebui să vă uitați la regretatul Ayrton Senna, unde în 1990 încerca să-și mânuiască mașina în jurul pistei.

Indianapolis 500

Una dintre cele mai faimoase curse din America este organizată întâmplător în aceeași zi cu Marele Premiu de la Monaco (cei mai recenti ani), forțând adesea un șofer să aleagă între cele două. Cursa este găzduită pe celebrul circuit „Brickyard” (cunoscut și sub numele de Indianapolis Motor Speedway) din suburbia Indianapolis – și, după cum sugerează și numele, cursa este un eveniment de 500 de mile.

Desfășurată în 1911, Indianapolis 500 (sau Indy 500) este, de asemenea, una dintre cele trei coroane ale Motorsportului – celelalte două fiind Marele Premiu de la Monaco și 24 de ore de la Le Mans. În zilele anterioare, prestigiul câștigării „Triplei Coroane a Motorsportului” (toate cele trei curse) a fost mult mai mare și mai mulți piloți au încercat-o, cel mai recent fiind campionul mondial de Formula 1 Fernando Alonso.

În ciuda pericolelor curselor ovale, Indy 500 atrage talente de top din lume. Cursa are un format unic de calificare și îi servește câștigătorului o sticlă de lapte în loc de tradiționala șampanie!

Numele meu este Bogdan, un pasionat scriitor și explorator al cuvintelor, născut și crescut în vestul României. Cu o dragoste profundă pentru literatură și cultură, am călătorit prin lumea poveștilor de la o vârstă fragedă. Pe acest blog, împărtășesc gândurile și viziunile mele despre viață, artă, societate și multe alte domenii, invitând cititorii într-o călătorie prin cuvinte și emoții. Fiecare articol este o fereastră deschisă spre lumea mea interioară, reflectând pasiuni, visuri și întrebări. Sunt dedicat să creez conținut care să inspire, să educe și să provoace la reflecție, construind o comunitate de cititori pasionați și curioși. Vă invit să explorați împreună cu mine această lume a cuvintelor, unde fiecare poveste devine o aventură, iar fiecare idee un nou început.

Click pentru a plasa comentariul

Lăsați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nord VPN Black Friday
Surshark Promo

Iti dau reducere 1% la PC Garage

Google News - Zicala.ro

Trending