Tehnologie
Roboți Din Ce în Ce Mai Inteligenți
Astăzi, serviciile robotizate care utilizează inteligența artificială sunt cel mai probabil să fie utilizate în sectoarele în care sunt disponibile o mulțime de date. Acestea includ, de exemplu, sectorul financiar, telecomunicațiile, energia, logistica și comerțul online, dar și industria divertismentului.
Omul obișnuit își imaginează că roboții lucrează în fabrici și, de obicei, fac lucrări monotone, cum ar fi asamblarea pieselor auto. Într-adevăr, roboții care efectuează o anumită secvență de mișcări bazate pe instrucțiuni preprogramate sunt predominați în industria gulerelor albastre.
În zilele noastre, însă, în tot mai multe locuri apar așa-zișii roboți adaptativi, mai ales pe bază experimentală, care „monitorizează” mediul lor și își adaptează activitățile la acesta. Cu inteligența artificială încorporată, robotul poate lucra chiar și cu oameni: sarcinile mai complexe sunt îndeplinite de oameni, iar robotul știe când trebuie să efectueze fluxurile de lucru mai simple.
Pe lângă roboții industriali menționați și care îndeplinesc sarcini similare, roboții de uz casnic se răspândesc, dar se extinde și gama de domenii în care munca omului este facilitată de automatizare. Acestea din urmă includ diverse procese de birou și de servicii pentru clienți.
Aceasta este clasificarea întrebărilor și reclamațiilor primite electronic de serviciile pentru clienți. În unele opinii, roboții nu sunt doar dispozitive care funcționează în spațiul fizic și efectuează anumite procese de lucru, ci și funcții software, servicii de robot care, fără ajutor uman, rezolvă de obicei sarcini monotone, relativ simple, uşurând astfel oamenii. De exemplu, sortarea automată a e-mailurilor. Acest lucru se poate face regulă cu regulă, să zicem, conform antetelor, dar și cu ajutorul inteligenței artificiale. Un exemplu excelent al acestuia din urmă este automatizarea diferitelor procese financiare (evaluarea împrumuturilor, evaluarea riscului etc.), așa-numita automatizare a proceselor robotizate (RPA).
Aplicații specifice domeniului
În urmă cu o jumătate de secol, oamenii de știință au definit conceptul de inteligență artificială ca orice lucru care imită comportamentul uman. Astăzi, imaginea a fost rafinată, așa că vorbim de inteligență artificială îngustă, generală și avansată. Deoarece sistemele actuale pot exploata doar o gamă restrânsă de inteligență umană, evoluțiile cunoscute se bazează pe inteligența artificială în sens restrâns.
Drept urmare, un sistem de procesare a textului care îi asistă pe medici în activitatea lor prin interpretarea istoricelor medicale anterioare, de exemplu, nu poate scrie citate Shakespeare, nu poate analiza contracte financiare sau nu poate îndeplini sarcini în mașini cu conducere autonomă. Sistemele care folosesc inteligența artificială de astăzi sunt astfel extrem de specifice domeniului.
Soluțiile adaptive câștigă din ce în ce mai multă importanță în implementarea concretă a inteligenței artificiale cu mintea îngustă. Deși aceste așa-numite tehnologii de învățare automată există de zeci de ani, ele au explodat în afaceri abia în ultimii ani, odată cu creșterea capacității de calcul, răspândirea cloudului, cantitățile uriașe de date eliberate de internet și reducerea costurilor de stocare a datelor.
Punctul cheie și critic al învățării automate este acela de a avea o mulțime de date, de calcul și capacitatea de stocare este deja abundentă. Unul dintre tipurile de învățare automată este învățarea profundă conectată la rețelele neuronale. Acesta este cazul când se efectuează cele mai complexe sarcini, cum ar fi recunoașterea feței sau a obiectelor, extragerea relațiilor din cantități uriașe de date și luarea deciziilor în timp real.
Se acordă preferință companiilor mari
Sunt multe fluxuri de lucru care pot fi automatizate, dar momentan nu văd că desfășurarea serviciilor robotizate, inteligenței artificiale, ar pune în pericol locurile de muncă în masă.
În zilele noastre, de obicei acele procese de lucru simple, monotone – asamblarea componentelor, selecția fructelor etc. – sunt automatizate pentru deoarece este greu să găsești oameni. Și datele extrase din baze de date sau senzori ajută doar munca unei persoane.
Decizia finală este întotdeauna luată de persoană – operatorul uman, medicul etc. O altă problemă este că, în viitor, odată cu proliferarea mașinilor care se conduc singure, de exemplu, când nu va mai fi nevoie de un camion sau de șoferi de taxi, industrii întregi se vor transforma.
Unde este cea mai relevantă, pentru serviciile robotizate mai degrabă specifice domeniului care utilizează inteligența artificială? Mai ales în sectoarele în care sunt generate multe date. Aceasta includ sectorul financiar, telecomunicațiile, energia, logistica, comerțul online și toate activitățile comerciale care utilizează o casă de marcat online sau un card de credit. Ar exista o cerere uriașă de automatizare în agricultură, dar încă nu sunt disponibile suficiente date.
Organizațiile mari cu multe date și probleme speciale ar trebui să își dezvolte propriile aplicații cu ajutorul specialiștilor de date interni sau externi. La cealaltă extremă se află firmele mici care produc puține date și, de obicei, nu au suficiente competențe și resurse financiare pentru a-și construi propriile sisteme de învățare automată. Pentru ei, soluția poate fi ca un partener extern să dezvolte un sistem care să poată fi utilizat de companiile cu probleme similare. De exemplu, adună comportamentul online al utilizatorilor dintr-un segment de piață și construiește un sistem de recomandare bazat pe această bază de date mare la care comercianții web mai mici se pot conecta prin cloud fără prea multe investiții.
Nu doar fluxul de lucru
A avea un robot care să vă ușureze fluxul de lucru poate avea o mulțime de avantaje, pe lângă eliminarea majorității greșelilor umane. Un sistem robotizat poate aduce valoare afacerii dumneavoastră în multe feluri.
De exemplu, în industria divertismentului, a avea un robot care vă servește. Și unele companii o fac deja. De exemplu, într-un hotel din Silicon Valley, există câțiva majordom-roboți care pot îndeplini sarcini precum aducerea cu apă, un sandwich sau orice produs de bază.
Și acestea pot crea valoare în multe feluri. De exemplu, atunci când implementați tehnologia modernă în fluxul dumneavoastră de lucru, afacerea dumneavoastră va fi asociată cu un atribut premium. De asemenea, atunci când clienții văd unii dintre roboții pe care i-am menționat anterior, cu siguranță îl vor posta pe rețelele de socializare sau le vor spune prietenilor lor. Deci, un flux de lucru robotizat nu este doar la modă, este o modalitate de a aduce valoare companiei și clienților dumneavoastră.
-
News3 săptămâni în urmă
Alegeri prezidențiale 2024: Cine sunt candidații
-
Gaming2 luni în urmă
Evoluția jocurilor de cazino: O privire în perspectivă până în 2030
-
Stil de viață3 săptămâni în urmă
Efectul Placebo: Puterea minții în procesul de vindecare
-
News3 săptămâni în urmă
Mica Unire în arta și literatura românească: O piatră de temelie a identității naționale