Gaming
Următorul Nivel: AI
Ce este AI?
Inteligența artificială (IA) este o inteligență manifestată de o mașină, un program sau o conștiință creată artificial. Acestea includ mașini automate care îndeplinesc sarcini pentru intervenția umană, elemente care răspund la impactul nostru în jocuri și auto-învățare, AI-uri de comunicare. Fiecare companie de aplicații pentru Android sau iOS încorporează inteligența artificială în produsele lor. Deci, AI în întreprinderile mici și mijlocii este un avantaj competitiv clar.
Inteligența artificială era doar un produs al imaginației, multe cărți și filme spuneau că mașinile și programele create de om gândesc independent. Astăzi, dezvoltarea tehnologiei AI este o ramură majoră a științei care se ocupă de comportamentul inteligent, învățarea automată și adaptarea mașinilor. Astăzi, mașinile sunt capabile să controleze și să programeze sisteme, să efectueze sarcini de diagnosticare, să răspundă la întrebări, să recunoască vorbirea, chipul, amprenta și multe altele. Sistemele de inteligență artificială sunt utilizate pe scară largă astăzi în economie și medicină, în armată, în multe programe de calculator și jocuri video.
Jocuri video
În jocurile video, AI este folosită pentru a genera un comportament inteligent, în special pentru personajele non-player (NPC-uri). Inteligența artificială a fost o parte integrantă a jocurilor video de la începutul anilor 1950. Rolul AI în jocuri s-a extins foarte mult de la introducerea sa. Jocurile moderne folosesc adesea tehnici existente în domeniul inteligenței artificiale, cum ar fi mecanismele de rutare și de luare a deciziilor, pentru a controla activitățile NPC-urilor.
Unii susțin că AI-urile din jocurile video a revoluționat modul în care oamenii interacționează cu toate formele de tehnologie, deși mulți cercetători sunt sceptici, în special față de ideea că astfel de tehnologii se potrivesc noțiunii de „inteligență” folosită în mod obișnuit în științele cognitive.
Cercetătorii de la AI au susținut că inteligența artificială pentru jocuri video nu este inteligență adevărată, ci un simplu program de calculator care utilizează algoritmi de sortare și potrivire pentru a crea iluzia unui comportament inteligent. Deoarece prezența NPC-urilor se concentrează pe apariția inteligenței și a gameplay-ului în cadrul constrângerilor de mediu, abordarea sa este foarte diferită de inteligența artificială tradițională.
Jocurile vechi precum șah, Pacman sau orice mașinărie (calculator) care poate fi jucată împotriva jocurilor de luptă, strategie sau acțiune foloseau AI. Astăzi, există mai multe varietăți de inteligență artificială care apar în jocurile video, în funcție, evident, de ce rol joacă acesta în joc.
Dar să vorbim despre jocurile de acțiune. Probabil ați văzut cât de prostesc se comportă uneori NPC-urile. Ei bine, acesta nu ar trebui să fie cazul, deoarece tehnic AI poate fi mult mai inteligent într-un joc decât omul. Comportamentul NPC-urilor individuale, așa cum am scris la început, poate fi determinat manual și este adevărat că acești arbori de acțiune scriși de mână pot face adesea greșeli amuzante. Dacă sunt fixate incorect, figurinele vor fi prinse în copac, vor face mișcări repetitive, vor dispărea de pe pistă sau se vor amesteca în mediul înconjurător și chiar vor produce un comportament neașteptat. Acesta este cazul când conduci regulat în GTA 5 și un trecător sare de pe trotuar în fața mașinii tale.
Dacă, de exemplu, într-un joc de luptă sau stealth, adversarul avea într-adevăr abilitățile unui soldat adevărat, jucătorul ar cădea întotdeauna. Acesta este motivul pentru care formează NPC-uri „mai slabe” pentru jucători, în funcție de nivelul de dificultate al jocului, desigur. Dacă inteligența artificială este prea inteligentă, prea umană sau doar are abilitățile reale ale unui super-erou, șansele jucătorului sunt reduse, ceea ce merge în detrimentul plăcerii și al experienței succesului. Au fost create și programe cheat împotriva inteligenței artificiale foarte puternice.
Cu siguranță sunteți familiarizați cu jocurile care au cel mai greu mod de a juca doar pentru câțiva oameni. Într-o parte a seriei Otherside a canalului Otherworld, Phelan discută de ce a existat un joc de echipă impresionant din partea adversarului în Star Wars: The Force Unleashed (modul Sith Master).
El vorbește, de asemenea, despre mecanica pe care se mișcă NPC-urile, de ce nu depășesc un punct în care îl văd și ce aud. Valorile lor stabilite determină, să zicem, cât de mult aude un soldat pe teren în timp ce își înjunghie spectaculos partenerul pe la spate. Dacă adversarul ne scuipă mereu, este un comportament mai puțin uman, mai robotic, așa că rafinarea este cheia. Exemplele din videoclip arată, de asemenea, că, în multe cazuri, AI pare a fi o eroare în jocuri dacă dezvoltatorul nu și-a setat parametrii corespunzător. Desigur, cine are ceea ce este ușor sau dificil este subiectiv. Acesta este exact sportul, esența e-sportului.
Nu vreau să intru în amănunte cum funcționează dezvoltarea AI pentru jocuri video, deoarece nu există o viață întreagă pentru a o face, dar poate am putut să arăt cum diferă funcționarea sa de domeniul practic al dezvoltării AI. Dar să ne uităm la câteva jocuri specifice în care AI funcționează deosebit de bine.
F.E.A.R. (2005)
Un shooter în first person în care jucătorul se confruntă cu fenomene supranaturale și soldați ciudați. Aici, AI funcționează cu o mecanică de detectare a contextului care a fost folosită pentru prima dată în jocurile mainstream. Oponenții sunt capabili să folosească mediul cu înțelepciune, să se ascundă în spatele meselor, să caute adăpost, să deschidă ușile, ferestre sparte, în funcție de situație. Munca în echipă este, de asemenea, vizibilă, și chiar și soldații manevrați în lateral, folosesc un foc de tragere și așa mai departe.
STALKER series (2007)
În acest joc de groază cu împușcături, trebuie să vă confruntați cu creaturi ciudate, soldați și mercenari. Diferiți inamici (dacă nivelul de dificultate este setat la cel mai mare) folosesc tactici de luptă, cum ar fi vindecarea aliaților răniți, ocolind jucătorul. AI folosește tactici complet diferite în aceeași zonă de fiecare dată când încerci în joc (chiar și după reîncărcare în caz de moarte).
Far Cry 2 (2008)
Este posibil ca acestă serie Far Cry să nu fie prezentat nimănui. AI funcționează într-un joc bazat pe comportament și decizie, ceea ce înseamnă că este imprevizibil ceea ce vor face adversarii tăi. Ele răspund la sunete, schimbări de mediu, cum ar fi incendiul sau exploziile din apropiere. Jucătorul este capabil să distragă atenția AI, ceea ce înseamnă că jucătorul poate transforma confuzia în avantajul său. AI detectează proximitatea jucătorului și îl poate observa, chiar dacă nu îl poate vedea. Dacă un adversar este accidentat, el poate striga și alerta alte echipe, care pot cere întăriri suplimentare. Gama de posibilități este finită și poate fi folosită după un joc lung, dar inteligența artificială a funcționat foarte bine.
-
News2 luni în urmă
Dieta scandinavă: Care este secretul dietei nordice?
-
Stil de viață2 luni în urmă
Dieta Balerina: Etape, reguli și contraindicații
-
News2 luni în urmă
Primul Război Mondial Referat
-
News2 luni în urmă
România în perioada Războiului Rece
-
Stil de viață2 luni în urmă
Dieta indiană pentru vegetarieni: Meniu complet pentru o săptămână
-
Stil de viață2 luni în urmă
Dieta ketogenică: Reguli, riscuri și beneficii
-
News2 luni în urmă
Top 10 Pictori Români Contemporani
-
Stil de viață2 luni în urmă
Cum funcționează dieta disociată?