Conectează-te cu noi

Business

3 Moduri de a Utiliza Segmentarea Comportamentală

Publicat

pe

3 Moduri de a Utiliza Segmentarea Comportamentală | Zicala.ro

De cele mai multe ori, strategiile de marketing și vânzări eșuează, deoarece companiilor nu fac cercetări de piață adecvate. Cu toate acestea, este esențial să înțelegeți importanța cercetării profunde înainte de a intra în orice campanie de marketing și promovare. Unul dintre primele puncte ale acestui proces este separarea publicului în categorii în funcție de diverse puncte precum demografice, psihografice etc. Printre acestea, segmentarea comportamentală poate ajuta și la definirea modului în care clienții fac achiziții, a modului în care aleg să comunice etc.

Acest tip de segmentare poate fi foarte eficient dacă folosiți metodele și abordările potrivite în timpul fazei de cercetare.

Trei moduri de a utiliza segmentarea comportamentală

S-ar putea să aveți cercetarea făcută și acum aveți datele necesare pentru demararea unei campanii de marketing. Cu toate acestea, strategia va eșua dacă nu știți unde și cum ar trebui să folosiți aceste informații. Deci, pentru a evita un astfel de eșec, să vedem cum puteți integra cu succes rezultatele segmentării comportamentale.

#1 Înțelegeți cum cumpără clienții

Primul obiectiv al fiecărei companii este de a crește vânzările în timp și de a determina clienții să facă mai multe achiziții. În acest caz, va trebui să determinați ce pași parcurg clienții de la găsirea produselor sau serviciilor dumneavoastră până la efectuarea achiziției finale. Folosirea tehnicilor de segmentare comportamentală împreună cu inteligența artificială vă poate ajuta să aflați acest lucru.

Apoi, este timpul să definiți preferințele specifice ale clienților dumneavoastră, cum ar fi produsele alternative, culorile preferate, tipurile de produse etc. În cele din urmă, asigurați-vă că înțelegeți cum fac achiziția finală. Procesul de checkout este simplu? Oferiți mai multe metode de plată? Există o echipă de asistență pentru clienți care să le răspundă la întrebări, dacă este necesar? Mai mult, puteți separa clienții în grupuri în funcție de modul în care cumpără de la brandul dumneavoastră. Acest lucru va face procesele de urmărire și analiză mult mai fluide.

#2 Aflați când cumpără clienții

Un alt punct important de luat în considerare este momentul cel mai activ în care clienții pot face achiziții. De exemplu, ar putea fi sezonul Crăciunului pentru unii oameni. Sau poate sunt oameni de afaceri și au nevoie de software-ul dumneavoastră doar pentru vară. Oricare ar fi cazul, trebuie să determinați datele sau anotimpurile în care clienții dumneavoastră sunt cei mai activi. Și puteți afla acest lucru și prin segmentarea comportamentală.

Ar putea exista o sensibilitate la momentul zilei sau o zi din săptămână. Acest lucru este important, mai ales atunci când lucrați la o campanie de social media. Înțelegeți cât de des fac clienții cumpărături, dacă ar dori să interacționeze cu chatbot-ul dumneavoastră sau o recenzie despre cum a fost achiziția lor anterioară. Mai târziu, puteți crea un calendar pentru evenimentele viitoare sau sărbători și vă puteți personaliza ofertele.

#3 Descoperiți cât de fideli sunt clienții

Nu în ultimul rând, să abordăm un alt comportament crucial al clienților: loialitatea. Fiecare companie iubește un grup de clienți fideli care revin mereu pentru a face o altă achiziție și, în esență, devin ambasadori ai brandului. Mai mult decât atât, clienții fideli pot beneficia și de marketingul din vorbă în vorbă și pot aduce noi clienți.

Deși aceasta este o veste grozavă, este totuși greu să construiți o bază de clienți loiali pentru majoritatea companiilor. Pe de altă parte, dacă ați făcut cercetări de marketing adecvate și aveți câteva date comportamentale despre clienți și veți putea afla multe despre ei. În primul rând, puteți înțelege care clienți au devenit cei fideli brandului dumnneavoastră în funcție de modul în care v-au găsit, au făcut achiziția etc. În sfârșit, puteți utiliza astfel de date pentru a face următorii pași și pentru a vă planifica campaniile viitoare.

Concluzie

Segmentarea comportamentală necesită mult timp, dar vă poate oferi o viziune excelentă asupra viitorului. Ca afacere, trebuie să cunoașteți preferințele, acțiunile și planurile clienților cu brandul dumneavoastră. Pur și simplu începeți cu cercetarea, adunați datele potrivite și acționați pe baza acestor date pentru a vedea rezultatele într-un timp scurt, creșterea vânzărilor este inevitabilă.

Numele meu este Bogdan, un pasionat scriitor și explorator al cuvintelor, născut și crescut în vestul României. Cu o dragoste profundă pentru literatură și cultură, am călătorit prin lumea poveștilor de la o vârstă fragedă. Pe acest blog, împărtășesc gândurile și viziunile mele despre viață, artă, societate și multe alte domenii, invitând cititorii într-o călătorie prin cuvinte și emoții. Fiecare articol este o fereastră deschisă spre lumea mea interioară, reflectând pasiuni, visuri și întrebări. Sunt dedicat să creez conținut care să inspire, să educe și să provoace la reflecție, construind o comunitate de cititori pasionați și curioși. Vă invit să explorați împreună cu mine această lume a cuvintelor, unde fiecare poveste devine o aventură, iar fiecare idee un nou început.

Click pentru a plasa comentariul

Lăsați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nord VPN Black Friday
Surshark Promo
Atlas VPN Black Friday

Iti dau reducere 1% la PC Garage

eMAG | Zicala.ro
Fashion Days | Zicala.ro
Google News - Zicala.ro

Trending