News
Apple Watch Seria 7 și SE Conduc Vânzările Globale în Q1’22

Conform rezultatelor din Q1’22, Apple a devenit deja lider pe piețele de smartphone-uri, tablete, căști wireless și difuzoare inteligente. Acum date noi arată că compania se află, de asemenea, pe primul loc pe piața profitabilă a ceasurilor inteligente.
Analistul IDC Francisco Jeronimo a împărtășit un mic infografic despre cel mai popular smartwatch din lume în primul trimestru al anului și nu a fost surprinzător că Apple a dominat complet clasamentul. Apple Watch Series 7, cel mai scump ceas inteligent al brandului, cu un preț de pornire de 399 USD (în SUA), a devenit cel mai bine vândut ceas din lume între ianuarie și martie 2022.
Zvonurile au indicat o reproiectare completă folosind margini plate, dar designul final al Apple Watch Series 7 a arătat modificări modeste în comparație cu Seria 6, combinând același aspect general cu un ecran mai mare și rame mai subțiri. Cu toate acestea, după cum arată lista vânzărilor de ceasuri inteligente, lipsa schimbării nu pare să fi afectat cererea. De fapt, poziția Apple pe piața smartwatch-urilor rămâne extrem de puternică.
Al doilea ceas inteligent cel mai popular din lume în primul trimestru a fost un alt Apple Watch! Apple Watch SE se apropie de a doua aniversare, dar prețul de 279 USD este de interes pentru cumpărători. Modelul oferă un design grozav al Apple Watch Seriei 4-6, dar fără unele caracteristici premium, cum ar fi suportul ECG. Pentru majoritatea cumpărătorilor, acest lucru este mai mult decât suficient, de unde și popularitatea sa.
Ce urmează în următoarea perioadă pe piața de smartwatch-uri?
Vânzările sunt de așteptat să rămână stabile în următoarele luni, deoarece concurenții au avut puține lansări în ultima perioadă, dar vânzările actualei generații Apple Watch SE ar trebui să se încheie în septembrie, când se zvonește că Apple va lansa o versiune de a doua generație. Există puține detalii despre ce va include acest dispozitiv, deși probabil va oferi același design ca modelul actual, cu un chipset îmbunătățit și câteva caracteristici suplimentare.

În timp ce Apple Watch Series 7 și Watch SE au reprezentat cele mai multe dintre vânzările de ceasuri inteligente ale Apple, Seria 3, mai ieftină (și mult mai veche), a contribuit în cele din urmă la creșterea cotei de piață a brandului la 51,2% în primul trimestru al anului 2022.
Apple Watch Seria 3 se vinde cu 199 de dolari și a fost lansat în 2017. Faptul că are aproape cinci ani înseamnă că este rar recomandat în zilele noastre, dar încă e destul de popular. Cu toate acestea, Seria 3 va dispărea în curând pentru totdeauna. Deși această serie este încă în vânzare, Apple nu o va mai susține cu actualizări de software. Nu va primi noul watchOS 9, introdus săptămâna trecută.
Restul ceasurilor inteligente din top
În ceea ce privește celelalte locuri din Top 5, acestea au fost ocupate de Samsung Galaxy Watch 4 și Watch 4 Classic – primele ceasuri ale companiei care rulează pe platforma actualizată Wear OS de la Google. Aceste două ceasuri inteligente au fost suficient de populare pentru a oferi Samsung o cotă de piață combinată de 18,9%, ceea ce indică o creștere puternică în comparație cu primul trimestru din 2020, când brandul încă furniza ceasuri inteligente bazate pe Tizen. Datele recente de piață arată că Samsung a luat decizia corectă, înlocuind Tizen cu Wear OS. Și întrucât compania lucrează în prezent la următoarea generație Galaxy Watch 5 și Watch 5 Pro, acest impuls ar trebui să continue în a doua jumătate a anului 2022 și mai departe.
Alături de Samsung în ceea ce privește vânzările totale se află Garmin cu o cotă de piață de 7,2% și Huawei cu o cotă de 4,5%. Fitbit, deținut de Google, a ocupat locul cinci în clasamentul general cu o cotă de 3,6%, deși va fi interesant de văzut cum se va schimba acest lucru când Pixel Watch va ajunge pe rafturile magazinelor în această toamnă.