Conecteaza-te cu noi

Business

Cine este CEO la Xiaomi?

Publicat

pe

Cine este CEO la Xiaomi? | ZIcala.ro

Xiaomi a devenit una dintre cele mai cunoscute și de succes companii din lume în ultimii ani. Această companie chineză a fost înființată în 2010 și de acolo a luat cu asalt piața electronică. Dar cine este creierul din spatele acestui lucru? Cine este creierul care a reușit să atingă acest tip de înălțimi începând aproape de la zero? Se numește Lei Jun. Să aflăm mai multe despre el mai jos.

Tinerețe

Este anul 1969, când într-o zi rece de 16 decembrie, s-a născut Lei Jun. Acest copil mic din orașul Xiantao, provincia Hubei, a arătat de la o vârstă fragedă atașamentul față de tehnologie. Îi plăcea foarte mult computerele, gândindu-se la ele în fiecare zi. Întrucât viața din China rurală a anilor 1980 nu a fost ușoară, familia sa nu și-a permis să-și îndeplinească iubitele dorințe tehnologice. Dar acest lucru nu l-a descurajat pe Lei Jun, nici măcar puțin. În curând, a venit cu modalități de a se amesteca cu tot ce era legat de tehnologie.

Pasiunea pentru tehnologie care l-a determinat l-a împins să facă lucruri extreme pentru a se apropia de ea. Un episod pe care și-l amintește este când stătea ore în șir în afara laboratorului de calculatoare al școlii, tocmai pentru a se furișa când unii dintre colegii de clasă își pierdeau rândul. A luat chiar și multe joburi de programare, ceea ce l-a condus să lucreze 72 de ore consecutive, fără nicio pauză. În timp ce își amintea de toate acele zile, a petrecut în secret tastând la o tastatură desenată pe o bucată de hârtie doar pentru a putea practica atunci când avea un computer real.

Universitatea și Kingsoft

Pe măsură ce a crescut având o minte strălucitoare, era firesc să urmeze calea universității. După ce a terminat Școala Gimnazială Mianyang, a urmat Universitatea Wuhan, pe care a absolvit-o în 1991, după doar doi ani. Având acum o diplomă de licență în informatică, s-a alăturat Kingsoft Corporation. Această companie de software cu sediul la Beijing se lupta în acel moment. Lei a văzut o oportunitate în acest sens, urcând rapid rândurile companiei, până când a devenit CEO. Apoi, a reușit să salveze această companie de faliment, concentrându-se pe produse care includeau și securitate computerizată și jocuri video. Anterior, compania se concentra doar pe programe de procesare de text.

În anii 2000, a creat o bibliotecă online, Joyo, care a fost vândută 4 ani mai târziu către Amazon, acordându-i peste 75 de milioane USD. A devenit chiar un investitor important pe piața chineză, investind în peste 20 de companii de tehnologie.

Xiaomi: 2010 și anii precedenți

Xiaomi Corp a fost fondată în aprilie 2010, împreună cu mai mulți parteneri, inclusiv Lin Bin, fost executiv Google. Deși compania a produs diverse produse electronice, accentul său principal a fost smartphone-urile. Având un design elegant, smartphone-urile au câștigat companiei porecla Apple din Est. Xiaomi se concentrează mai mult pe vânzarea online, mai degrabă decât pe vânzările obișnuite de cărămidă și mortar. Rețelele sociale joacă un rol important în planul de publicitate al companiei. Xiaomi a devenit cea de-a treia companie de vânzare de smartphone-uri din lume, doar timid de Apple și Samsung. Cu produse care costă doar o fracțiune sau echivalentul primelor două, nu este de mirare că Xiaomi a găsit o astfel de popularitate în rândul maselor.

Dorind să se extindă din ce în ce mai mult, Lei a căutat noi oportunități de a ajunge în afara Chinei. Compania a început, în iulie 2014, să vândă produse în India, „cea mai importantă piață a companiei după China”. În 2015 a sosit momentul ca Statele Unite și Europa să fie vizate de Xiaomi. Deși inițial oferea doar dispozitive de fitness și accesorii pentru computer, în curând a început să vândă și smartphone-uri. Toate aceste fapte impresionante au făcut ca Lei Jun să fie cunoscută drept Steve Jobs din China.

Onoruri și Viață Personală

De-a lungul anilor a primit o serie de premii pentru cariera sa antreprenorială și de afaceri: în 1998 a fost numit profesor onorific la Universitatea Wuhan, în 2003 a fost numit profesor onorific la Institutul de Tehnologie Zhengzhou. Începând din 2013 a fost inclus în Forbes Top 11 cei mai puternici oameni de afaceri din Asia, iar în 2014 a fost numit Omul de afaceri al anului în aceeași revistă. Este căsătorit cu Zhang Tong și au împreună doi copii.

Indiferent dacă utilizați un smartphone Xiaomi pentru designul său sau pentru accesibilitate. Sau îți place doar să joci diferite tipuri de jocuri pe el. Fiind MOBA, Casual sau shootere ca mine, acum veți cunoaște istoria smartphone-ului dvs. și omul din spatele acestuia.

Continuați lectura
Click pentru a plasa comentariul

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Business

Soft Skills – Ce Trebuie Să Știți Despre Asta?

Publicat

pe

By

Soft Skills – Ce Trebuie Să Știți Despre Asta? | Zicala.ro

Astăzi, aproape toate postările de locuri de muncă includ „competențe excelente de comunicare și rezolvare a problemelor” ca așteptare, dar ce înseamnă asta exact? Cum poate un candidat să stabilească dacă este excelent în aceste domenii și de ce este important acest lucru?

Abilități dure și abilități soft

Când scriem o biografie sau un CV, ne listăm studiile, experiența de muncă, toate lucrurile pe care le-am crescut profesional de-a lungul anilor în ordine. Aceste abilități măsurabile și verificabile se numesc abilități dure. Aici sunt incluse calificări de specialitate, competențe tehnice, tot ceea ce poate fi dobândit printr-un examen, adică ceea ce avem pe hârtie, și experiența profesională despre care vom raporta în timpul interviului de angajare. Cu toate acestea, există și chestiuni care par să nu aibă nicio legătură cu munca în cauză și care pot părea irelevante la prima audiere. Angajatorii pun apoi întrebări de interviu bazate pe comportament, care utilizează un set de abilități soft, adică abilitățile soft sunt monitorizate. Abilitățile soft, cunoscute și ca abilități sociale, nu pot fi descrise de educație, sunt subiective, nu sunt vizibile imediat. Potrivit unui studiu de la Harvard, succesul la locul de muncă poate fi definit ca până la 85%, astfel încât acestea sugerează că angajatorii doresc să cartografieze disponibilitatea acestor abilități cât mai larg posibil dacă sunt necesare pentru ocuparea postului.

De unde știu dacă o am?

Soft skill este un termen colectiv, suma tuturor abilităților care înseamnă abilități interpersonale. Printre acestea se numără empatie avansată, comunicare ușoară și deschisă, o atitudine bună de jucător de echipă, capacitatea de a transmite mai departe cunoștințele acumulate, precum și responsabilitate, o abordare axată pe rezolvarea problemelor care apar. Condiția de bază pentru existența acestora este o bună autocunoaștere, așa că pe lângă pregătirea profesională, este recomandat să învățăm și o anumită autocunoaștere pentru a ne vedea mai clar propriile abilități. Este tipic că angajații își apreciază greșit propriile abilități, tind să le supraestimeze și, cu cât sunt mai puțin competenți, cu atât este mai adevărat. Acest fenomen se numește efectul Dunning – Kruger, care de cele mai multe ori nu se datorează aroganței, ci mai degrabă lipsei de autocunoaștere sau de încredere în sine. Mai puțin tipic, dar și lipsit de auto-marketing, credința generală în cultura noastră este că cine se laudă, își evidențiază succesele, stârnește resentimente din partea celorlalți.

Abilitățile soft pot fi dezvoltate

Vestea bună este că abilitățile interpersonale pot fi dezvoltate. Există nenumărate cărți și antrenament de soft skill cu care ne putem perfecționa și extinde abilitățile. Dacă aveți nevoie să susțineți o prelegere în public, puteți alege dintre mai multe tipuri de antrenament, cum ar fi concentrarea pe limbajul corpului sau chiar modul de desfășurare a unui atelier sau prezentare. Dar teoria fără practică este nimic. Câteva modalități grozave de a vă exercita comportamentul social și abilitățile non-verbale sunt prin a juca jocuri de societate pur și simplu vorbind cu alții.

Învățarea despre managementul timpului, gestionarea conflictelor sau tehnicile de leadership motivațional poate fi, de asemenea, foarte importantă și utilă. Cursurile continuă să se bazeze pe autocunoaștere, care este aproape o așteptare de bază a unui angajat în prezent. Este deosebit de important dacă aplicați pentru o poziție de conducere sau dacă vreți să fiți în comunicare, marketing, relații publice, vânzări sau orice alt domeniu în care trebuie să fiți în contact cu clienții, să negociați sau să colaborați constant cu alții.

Comunicarea este importantă

Poate dorim să vorbim cu șeful nostru sau cu colegii noștri, din când în când, deoarece ne putem evalua mai ușor propriile abilități pe baza feedback-ului lor. Formularea obiectivelor comune și soluționarea problemelor care apar sunt importante dacă părțile așteaptă o cooperare pe termen lung unele de la altele și oferă, de asemenea, o oportunitate de dezvoltare. Merită să ne gândim sincer dacă avem probleme cu respectarea termenelor, de exemplu? Pot fi prioritizate în mod corespunzător sarcinile? Cum reacționăm atunci când ni se încredințează o muncă de mare responsabilitate? Pentru a ocupa o poziție de conducere, este deosebit de important să fiți conștienți de aceste probleme, deoarece aproape sigur vor fi examinate într-un interviu de angajare. Merită să fim sinceri, astfel încât să ne putem proteja pe noi și pe alții de dezamăgire și eșec.

Întrebări la interviul de angajare

Există mai multe modalități de a mapa abilitățile interpersonale, așa că este recomandat să veniți pregătit pentru interviu pentru a nu fi atins pe loc dacă întâlniți o întrebare ciudată sau neașteptată. Dacă interviul se desfășoară în grup, putem deja bănui că este important pentru companie să aibă soft skills, întrucât candidații sunt testați în mediu de grup încă de la început. Într-un astfel de caz, să încercăm să rămânem noi înșine, să nu forțăm ceva ce nu era tipic pentru noi înainte, dar în același timp să fim vizibili, să nu ne ascundem în „mulțime”, să ne concentrăm pe propriile forțe.

Dacă participăm la un interviu unu-la-unu, reacția noastră la întrebări este extrem de importantă. Nu fiți supărați când ați întrebat despre calitățile voastre negative, dar nu vă biciuiți. Este important să arătăm cum profităm de eșecurile cu care ne confruntăm, cum facem față criticilor cu care ne confruntăm. Nu ar trebui să luăm întrebări despre personalitatea noastră ca personale, ci ca o oportunitate de a ne prezenta. Cel mai bine este dacă răspunsurile sunt simple și izbitoare, le pasă de noi și nu de foștii noștri colegi, șeful nostru.

Continuați lectura

Business

Multitasking-ul Este Inamicul Succesului?

Publicat

pe

By

Multitasking-ul Este Inamicul Succesului? | Zicala.ro

Unii oameni spun că multitasking-ul este o abilitate obligatorie atunci când vine vorba de căutarea unui loc de muncă. Multitasking-ul este considerat productiv atunci când răspundeți la un e-mail, comandați cafea, aveți o întâlnire, rezolvați o problemă și toate acestea, în timp ce vă îndepliniți obiectivul de lucru și depășiți așteptările. Unii CEO merg atât de departe încât chiar proclamă că, fără multitasking, totul este o iluzie.

Privind de cealaltă parte a acestei dezbateri, alții văd multitasking-ul ca pe un inamic, iar un lider înțelept ar trebui să alunge multitasking-ul și să permită echipei de management să se concentreze asupra priorităților operaționale care vor stimula creșterea și sustenabilitatea. Acest punct de vedere este ca un vis pentru un multitasker. Cu toate acestea, cum poți evita să fiți victima multitasking-ului?

Concentrați-vă pe prioritate

Pentru a nu fi un multitasker, înseamnă să vă concentrați pe prioritatea numărul unu și să construiți succesiv. Construirea secvenţială legată de construirea pas la un moment dat într-o ordine logică pentru a maximiza rezultatele. Concentrarea pe mai mult de un obiectiv la un moment dat va aduce rezultate similare cu șoimul care încearcă să prindă doi șoareci de câmp în același timp și să călătorească cu viteza de 390 km/h. Acest lucru va duce la plecarea acasă înfometat.

Pentru multitasker, conceptul de un pas la un moment dat ar putea fi străin, dar se reflectă frecvent în rezultatele „bine, regulate și pentru totdeauna medii” care sunt obținute. Cu toate acestea, când vine vorba de realizări, pentru a le atinge trebuie să vă identificați prioritatea principală și să identificați secvențe de evenimente care să vă asigure că vă veți atinge obiectivul. Este mai ușor să obțineți măreția prin împărțirea priorității principale în pași mai mici și mai ușor de acționat.

Drumul către succes poate fi accidentat și poate fi ușor să vă pierdeți concentrarea. De aceea este important să contrabalansăm denivelările și să rămânem pe drumul cel bun. De exemplu, în managementul proiectelor, obiectivele finale ale proiectului sunt revizuite în mod frecvent. Această revizuire va ajuta proiectul să rămână aliniat cu așteptările. Un mare lider știe totul despre drumul accidentat către măreție, dar îi ține la distanță pe multitaskeri, adaptând prioritățile și asigurându-se că fiecare pas făcut este clar, concentrat și înclinând spre prioritatea numărul unu.

Nu fiți singuri

În fiecare afacere, munca în echipă este esențială și vă va ajuta să vă atingeți obiectivul final. O greșeală comună a multitaskerului este că vor să-și revendice gloria pentru ei înșiși făcând totul în același timp. În plus, acest tip de fenomen nu este frumos și rareori duce la succes.

Nimic nu se face singur, iar toți oamenii de succes au avut în spate pe cineva care i-a îndrumat, fie un prieten, fie un antrenor care a împins sportivul la limită.

Folosiți-vă timpul cu înțelepciune

Unii șefi folosesc cuvântul „mare” cât mai mult posibil atunci când vine vorba de a proiecta succesul, fie spunând „planuri mari”, „beneficii mari” etc. Aceste cuvinte sunt suficiente pentru a trimite un multitasker în exces și pentru a-i forța pe alții să alerge pentru dealuri, mai degrabă decât să ieșiți din zona de confort. Un mare lider se uită la mare, îl îmbrățișează și îl folosește în avantajul lor.

În plus, toți avem aceeași perioadă de timp în zi, așa că, cu cât vă concentrați mai mult asupra a ceea ce puteți face chiar acum pentru a vă atinge obiectivul numărul unu, cu atât este mai probabil să-l atingeți. Pentru a atinge măreția, este important să înecați zgomotul și să vă concentrați asupra a ceea ce este important. Folosiți-vă timpul cu înțelepciune; începeți să acționați și măreția va deveni noul vostru cel mai bun prieten.

Un alt lucru care ajută la obținerea succesului este să pună întrebarea corectă. Multitasker-ul ar putea specula, punând mii de întrebări aleatorii, majoritatea irelevante. Cu toate acestea, acest lucru duce la mai multă dezordine. Tipul corect de întrebare ar putea fi similar cu „ce ar trebui să prioretizez pentru a crește productivitatea în așa fel încât să adaug mai multă valoare experienței clienților?”

Punând întrebarea corectă, veți avea o viziune despre cum ar putea arăta imaginea de ansamblu și apoi vă puteți stabili obiective bine definite. Acesta este primul pas către construirea unei baze solide pentru succes. Determinând ceea ce este necesar, veți deveni mai productiv și gata să începeți să construiți în direcția corectă și să adăugați valoare experienței clienților.

Utilizați Scopul, Prioritatea și Productivitatea

Multe companii se concentrează pe productivitate fără să se gândească la scop și prioritate. Cel mai mare motor din spatele succesului este scopul și îl avem cu toții. La fel ca șoimul care are scopul să mănânce pentru a supraviețui, iar pentru a supraviețui trebuie să-ți stabilești prioritățile, care include și să spui nu. Dacă nu vă stabiliți prioritățile, nu veți fi productiv și nu veți atinge ținta.

Succesul este o iluzie pentru mulți; cu toate acestea, dacă puneți întrebarea corectă, blochați zgomotul și vă concentrați pe prioritatea numărul unu, succesul nu va mai fi un mit. Chiar și multitaskerul va găsi satisfacție în construirea unor rezultate extraordinare dacă se alege un pas la un moment dat.

Continuați lectura

Business

5 Abilități Subestimate Pentru a Fi Manager

Publicat

pe

By

5 Abilități Subestimate Pentru a Fi Manager | Zicala.ro

Un lider trebuie să se nască cu acest spirit și este adevărat că unii ies în mod firesc în față, pentru alții aceasta este o sarcină mai dificilă. Totuși, pentru liderii născuți, este adevărat că este important să se dezvolte și să dobândească anumite abilități.

Aici, pe lângă cunoașterea celor mai noi instrumente și strategii de afaceri, ar trebui luate în considerare și abilități precum comunicarea cu colegii sau aplicarea inteligenței emoționale. Din faptul că este un loc de muncă, ființele umane care au dorințe, nevoi și îndoieli lucrează în același mod. În plus, există o nevoie mai mare de lideri adevărați acum decât oricând în ultimii ani. Succesul unei organizații sau al unei echipe depinde în mare măsură de abilitățile și coeziunea liderului, deoarece el sau ea stabilește starea de spirit de bază pentru comunitate. Prin urmare, ca șef, următoarele cinci abilități sunt esențiale pentru a avea o echipă care funcționează bine.

Empatie

Empatia este pe primul loc pe listă. Aceasta este o abilitate care necesită inteligență emoțională în crearea unui mediu de lucru eficient și de succes, iar pentru ca această atmosferă să pătrundă în întreaga organizație, trebuie să plece de sus. În situația actuală, este deosebit de important ca empatia să se realizeze la nivel managerial, deoarece colectiv, fără excepție, toți oamenii sunt afectați de pandemie, fie din punct de vedere sanitar, fie din punct de vedere economic.

Cu toate acestea, nu este vorba doar de chatul de farmec și zâmbetul la întâlnirea săptămânală Zoom. Bunătatea este importantă, desigur, dar trebuie să vedeți imaginea de ansamblu și să vă comportați într-un mod care să aibă un impact la nivel organizațional. Ascultă-ți subalternii, colegii, în timp ce asculți, fiți deschiși, împărtășiți-vă propriile experiențe, găsiți ceea ce leagă pe toată lumea. Anunțați că sunteți prezent și puteți conta pe orice fel de problemă.

Nu este necesar ca discuția să se transforme într-o conversație terapeutică, dar este important și la locul de muncă și în afaceri să se găsească un numitor comun, o relație reală, pe care apoi să se bazeze o colaborare de succes.

Transparență

Oamenii au nevoie de inspirație și nu pot fi decât oameni reali, în carne și oase. Performanța este importantă, dar perfecțiunea nu o aduce întotdeauna în față. Este nevoie să încercați. Starea actuală a lumii este de-a dreptul stresantă, dar dacă echipa vede că sunteți un om, nu va face decât să-i motiveze să muncească mai mult.

Și aici, lucrurile trebuie gestionate la locul lor: nu ar trebui să vă prăbușiți pentru că duce la disperare în cadrul organizației, dar nu trebuie să pretindeți că toate afacerile sunt la fel și că nu ați fost afectat de ceea ce s-a întâmplat. Simțiți că situația este dificilă, puteți vedea, experimentați, dar nu trebuie să vă descurajați.

Răbdare

Dragostea este răbdătoare. Dacă vă place ceea ce faceți, nu ar trebui să aveți nicio problemă să aveți răbdare cu oamenii care vă ajută cu asta. Răbdarea creează spațiul pentru un serviciu foarte important și anume să învățați pe cei cu care intrați în contact în timpul muncii dumneavoastră. Prin aceasta, nu numai ei, ci și dumneavoastră vă veți dezvolta.

Dar răbdarea poate fi mai mult decât atât. Răbdarea înseamnă păstrarea sângelui rece chiar și atunci când ceva nu funcționează conform planului. A avea o stare de spirit potrivită chiar și în situații dificile este o abilitate care separă liderii buni de cei medii. S-ar putea să fiți surprinși, dar aceasta este o abilitate care poate fi de asemenea antrenată. Tot ce trebuie să faceți este să o exersați.

Umilință

S-a ajuns la un nou acord strategic? Recunoașteți public munca colegei care a condus negocierile. Ați reușit să îndepliniți sau eventual să depășiți vânzările planificate pentru un anumit trimestru? Evidențiați cine au fost cei care și-au luat partea din acest rezultat cu munca lor, cine au luat contact cu potențiali clienți și așa mai departe. Poate că ați dezvoltat strategia, dar nu puteți fi peste tot, nu puteți face singur toate sarcinile, dar aveți nevoie de colegi motivați și energici pentru a face asta și puteți să obțineți asta recunoscând rezultatele lor.

Ar fi o mare greșeală din partea voastră ca lider să nu faceți asta, deoarece liderii care introduc un pic de umilință în relațiile lor cu oamenii sunt întotdeauna mult mai productivi.

Generozitate

Generozitatea este una dintre cele mai subestimate strategii de afaceri. Dacă un coleg are întrebări, fiți generoși cu timpul dumneavoastră și ajutați-l. Dacă cineva ar dori să vă ceară un sfat, fiți generos cu cunoștințele dumneavoastră.

Generozitatea este cea mai sinceră formă de încredere în sine. Împărtășindu-vă cunoștințele altora, le puneți la dispoziție ceea ce ați învățat, contribuiți la un loc de muncă mai bun, sau chiar într-o mică măsură, dar și la dezvoltarea societății. Acest lucru merită în special împărtășit celor care sunt deschiși și atenți.

Aceste abilități pot fi practicate de oricine, nu au nevoie să participe la un curs, sunt complet gratuite, dar se pot îmbunătăți foarte mult și performanța și bunăstarea la locul de muncă.

Continuați lectura

Trending