Tehnologie
Cluburi de Fotbal Care Dețin Sau Doresc să își Creeze Criptomonede
Nu este un secret pentru nimeni că criptomoneda devine rapid o investiție viabilă în lumea de astăzi. Toată lumea profită de această tendință și se mișcă cu trendul. Cluburile de fotbal s-au urcat în acest tren și fac mișcări inteligente. Fără prea multă discuție, haideți să ne aruncăm în miezul subiectului.
Cluburi care dețin criptomonede
Unele cluburi de fotbal au luat inițiativa. Aceste cluburi au experți financiari care caută permanent căi de stimulare a economiei cluburilor lor. Ei au descoperit că o modalitate este de a-și angaja baza de fani prin lansarea de jetoane de fani sau prin parteneriat cu firme cripto tradiționale. Iată câteva dintre cluburile care dețin criptomonede.
Manchester City FC
Giganții recent încoronați din Premier League au fost adesea etichetați drept „club petrolier”. Acest lucru se datorează afacerilor proprietarilor lor din Orientul Mijlociu. Clubul din Manchester a lansat un token numit $CITY. Acest lucru a fost realizat în colaborare cu giganții cripto Chiliz. Giganții cripto, care sunt și proprietarii socios.com, au un aranjament similar cu alte cluburi.
Cu toate acestea, veniturile generate din această afacere vor fi împărțite între orașul Manchester și Chiliz. Stephan Cielpik, SVP al grupului de fotbal al orașului, la lansarea jetonului a declarat că jetonul a fost lansat pentru a stimula angajamentul clubului cu baza de fani și pentru a genera un nou flux de venituri.
Paris Saint Germain (PSG)
Parisienii sunt primul club de fotbal care s-a aventurat în criptomonede. Giganții francezi care și-au dominat divizia locală caută să-și răspândească tentaculele pe piața cripto. Clubul francez a semnat acordul pentru a-și lansa tokenul digital în 2018. Tokenul, PSG fan Tokens, le permite cumpărătorilor și deținătorilor să acceseze beneficiile și privilegiile clubului. De asemenea, oferă fanilor dreptul de a avea un cuvânt de spus în club prin vot și promovări VIP. Această evoluție a fost, de asemenea, foarte esențială în semnarea lui PSG cu argentinianul Lionel Messi.
Legenda argentiniană a semnat cu un senzațional transfer gratuit de la FC Barcelona. Messi ar câștiga peste 100 de milioane de euro prin contractul său de 3 ani. Cel mai remarcabil este că o parte din această sumă va fi plătită jucătorului folosind tokenul de fan PSG. Tokenul de fan al PSG aduce deja dividende mari pentru club chiar și fără acordul cu Messi.
Juventus FC
Clubul din Torino este unul dintre cluburile din Serie A italiană care deține un token de criptomonedă. Tokenul de fani Juventus a fost creat în primul rând pentru a crește reprezentarea fanilor. Tokenul de fani Juventus a fost lansat la sfârșitul anului 2019. Tokenul este primul token de fan de pe platforma socios. Deși Paris Saint Germain este primul club care deține criptomoneda, JUV este primul pentru fani.
JUV (Juventus Fan token) este disponibil și pe platforma Binance (BSC). Clubul din Torino și-a distribuit inițial token-ul unui grup de persoane printr-o ofertă de fan token și apoi l-a vândut utilizatorilor. Juventus s-a bucurat de călătorie de la lansarea simbolului său. JUV este în prezent al cincilea cel mai mare fan token la nivel global și a generat peste 400% ROI de la înființare.
Ierarhia clubului vede acum acest token cripto ca pe un flux major de venituri generatoare și explorează mai multe modalități de a-l dezvolta și extinde.
AC Milan FC
Rossonerii, așa cum sunt numiți, au colaborat și cu socios pentru a stabili o prezență cripto în sport. Din păcate, clubul italian a fost unul dintre numeroasele cluburi europene lovite financiar în timpul pandemiei de COVID. Drept urmare, directorul de venituri Stylsvig a fost însărcinat să caute modalități de a atenua efectul pandemiei. Cu toate acestea, se pare că a găsit o cale de ieșire pentru Milan. Rossoneri, în ianuarie 2021, au semnat un parteneriat cu Chiliz pentru lansarea tokenului cripto fan. Acest simbol are ca scop angajarea bazei sale mari de fani și creșterea fluxurilor de venituri.
Alte mențiuni notabile
Având în vedere posibilitățile nesfârșite găsite în criptomoneda, nu există nicio îndoială că multe super-cluburi europene iau în considerare ideea. FC Barcelona și-a arătat interesul public de a se alătura unor oameni ca Paris Saint Germain, Manchester City și Juventus la începutul lunii martie. Președintele clubului catalan anunțase anterior că clubul se află într-o criză financiară și ar putea lua în considerare să se aventureze în criptomonede.
Astăzi, jetonul de fan al FC Barcelona este pe piața cripto. Giganții englezi din Premier League precum Arsenal și Manchester United sunt, de asemenea, la început. Manchester United s-a mândrit întotdeauna cu priceperea ei comercială, iar acest lucru a ajutat la înflorirea lor ca simbol.
Concluzie
Lumea sportului se comercializează rapid. Drept urmare, cluburile sportive caută în mod constant puncte de vânzare pentru a îmbunătăți finanțele și veniturile. Datorită firmelor precum Chiliz, echipele sportive pot crea un alt flux de venituri pentru a atenua efectele COVID. Cluburi precum PSG, Milan și Man City conduc această schimbare, cu multe altele acum la bord. Dacă succesul acestei tendințe este de așteptat, suntem în fața unei evoluții radicale.